Öko-drive

Alakul a vita az elektromos üzemmód bevezetése körül

A FIA bejelentette, 2014-től kizárólag elektromos üzemmódban lehet majd a közlekedni a boxutcában. A csapatfőnökök még nem tekintik lezártnak ezt a dolgot.

Amint azt a napokban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta, 2014-ben már tisztán elektromos üzemmódban kell közlekedni a versenyzőknek. Ahogy az várható volt, a csapatvezetők nem fogják szó nélkül hagyni a bevezetett újítást.

„Eltérő vélemények vannak a dologgal kapcsolatban” – vallja Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.
„Míg egyes gyártók örömmel fogadták a hírt, addig másoknak kételyeik vannak. Ennek nem technikai okai vannak, hanem a versenyek látványosságát érintő indokról van szó. Meg kell róla győződnünk, hogy ez használni fog a sportnak” – mondja Domenicali.

Az olasz istálló csapatfőnöke szerint az új szabályzat még nincs kőbe vésve.

„Nem volt még elég időnk arra, hogy érdemileg tudjunk erről beszélni. A rajongóknak nehéz megérteni és továbbadni a sport iránti szenvedélyt, ha az autók hangtalanul suhannak a boxutcában” – fejti ki aggodalmát Domenicali.

A másik oldalon pedig ott van az az álláspont, hogy a Forma-1-nek a technológia csúcsát kell képviselnie. Így a kép még összetettebb, mint azt elsőre gondolnánk. Ha a királykategória rendelkezik azzal a lehetőséggel, márpedig rendelkezik, hogy példát tud mutatni a zöld technológiát illetően, akkor kötelessége így tennie – vélik sokan a sportág szereplői között is.

„A rendszernek egyaránt vannak előnyei és hátrányai. A mi szemszögükből nézve a viták közepén állunk” – teszi hozzá a Lotus Renault GP technikai igazgatója, James Allison.

Egy gyártónak biztos nem okozna gondot az elektromos üzemmód kifejlesztése: a Renault köztudottan a zéróemissziós utcai modellek úttörője akar lenni, ráadásul a Red Bullt támogató Infinity a Nissan luxusmárkája, a japán gyártó pedig egy konszernt alkot a franciákkal.