Öko-drive

A villanyautó szárnyakat adott vágyaiknak?

A szigetországban 138 embert választottak ki a kísérlethez, közülük 40-40 kapott felváltva elektromos meghajtású Mini modellt. Kiderült, hogy a napi használat során a villanyminisek társaiknál átlagban 5 kilométerrel többet, közel 50 kilométereket hajtottak. A vezetők 80 százaléka közlésük szerint gond nélkül járkált az elektromos autóval, 70 százalék pedig kellemesnek nevezte a vele való közlekedést. Több mint 80 százalék mondta azt, hogy a szokásos helyi utazásához teljesen megfelel az elektromos Mini.

Jóllehet átlagban mintegy félszáz kilométert mentek vele naponta, hetente többségük csak kétszer-háromszor töltötte fel árammal, 80 százalékban otthon, és a késő esti órákban, illetve éjjel, amikor az áramot alacsonyabb tarifával számolják. Fél év alatt a villanyautók „tankolási költsége” 60 angol font körül mozgott, azaz alig több mint 20 ezer forintnak megfelelő pénzbe került, jóllehet összesen közel 9 ezer kilométert teljesítettek. Úgy tűnik tehát, hogy az elektromos autó ideális a városi közlekedésre.

Vezetőik szerint ugyan könnyen napi rutinná tehető az akku feltöltése, de üdvözítő lenne, ha kiépülne a városokban egy elektromos feltöltő-állomás hálózat, amit egyébként a brit kormányzat egyelőre nem tart gazdaságos infrastrukturális beruházásnak. A kísérletet finanszírozó BMW cég szerint a sofőrcsoport tagjainak 96 százaléka fontolóra venné villanyautó vásárlását, mintegy felük pedig még akár harmadával is többet fizetne, hogy benzines helyett ilyen autója legyen és ezen nyilatkozók közel kétharmada egy éven belül azt meg is venné, ha autóvásárlásról lenne szó.

A BMW a businessgreen.com portál szerint a próba tapasztalatait figyelembe veszi első tisztán elektromos i3 modelljének 2013-ra tervezett megjelentetéséhez.