Öko-drive

Schneider Electric: villanyautó a hétköznapokon

2011.08.20. - 12:38  |  Nincs hozzászólás

A franciaországi kísérleti projekt, a SAVE (Seine Aval Véhicules Électriques) keretében száz jármű és százötven töltőpont bevonásával 8 Renault Fluence Z.E., 20 Kangoo Z.E. és 11 Nissan Leaf közlekedik a Seine Aval régió útjain.

A Schneider Electric, az energiamenedzsment globális specialistája támogatóként vesz részt a SAVE projektben, amely Franciaország legnagyobb, kizárólag villamos energiával megoldott mobilitás-fejlesztést célul kitűzött kísérleti projektje írja az autopro.hu

A körülbelül 100 jármű és 150 töltőpont bevonásával végzett kísérlet keretén belül 8 Renault Fluence Z.E., 20 Renault Kangoo Z.E. és 11 Nissan Leaf jármű közlekedik a Seine Aval régió útjain. A járművek „üzemanyag-ellátását” összesen 101 töltési pont biztosítja, amelyek közül 36 a nagyközönség számára is hozzáférhető az utak mentén, áruházaknál és a parkolóházakban.

A SAVE projekt annak eredményeként született, hogy a Renault-Nissan csoport, az EDF, az Yvelines megyei önkormányzat, az EPAMSA és a párizsi regionális hatóság közösen elhatározta: nagyléptékű, a villamos hajtású mobilitással foglalkozó kísérletet hajtanak végre Seine Aval területén. A partnerekhez a Schneider Electric és a Total is csatlakozott. Az előbbi a töltőinfrastruktúra biztosításával járul hozzá a projekthez. Emellett a vállalat végzi a rendszerek műszaki felülvizsgálatát, illetve az állomások adatainak gyűjtését és energiafogyasztásuk kezelését is.

A SAVE fórum célja, hogy összegyűjtsék a tesztvezetéseket végző ügyfelek tapasztalatait a töltőinfrastruktúra telepítésével és a villamos hajtású járművek használatával kapcsolatban. Az eddigi eredmények azt igazolják, hogy az ügyfelek villamos hajtású járművekkel kapcsolatos előítéletei azonnal megszűnnek, amint beülnek a volán mögé.

A sofőrök a visszajelzések szerint intenzíven használják a járműveket, amiből egyértelműen kitűnik, hogy azok megfelelnek a felhasználók közlekedési igényeinek. A Colizen vállalat például naponta átlagosan 90 km-t tett meg Kangoo Z.E. járművével, míg a 2 ATP MR személyfuvarozó vállalat Fluence Z.E. modellje naponta átlagosan 107 km-t tett meg.

A SAVE projekt a tervek szerint 2012 szeptemberéig tart majd. A kísérlet következő lépéseként 30 perces töltésre tervezett gyorstöltő állomásokat alakítanak ki két Total szervizben, járműveket biztosítanak magánügyfelek részére, valamint továbbfejlesztik a töltőinfrastruktúrát is. Hosszú távon ezeknek a teszteknek az eredményeivel egészítik ki a városi töltőállomások telepítésével foglalkozó zöld könyv ajánlásait.

Schneider Electric: Az energiamenedzsment globális specialistája piacvezetőként több mint 100 országban kínálja integrált megoldásait az energia és infrastruktúra, az ipari folyamatok, az épületautomatizálás és adatközpontok/hálózatok területén, csakúgy, mint a lakossági piacon. Stratégiájának és több mint 100 ezer alkalmazottjának köszönhetően a vállalat 2010-es árbevétele meghaladta a 19,5 milliárd eurót.

Forrás: http://www.autopro.hu

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »