Öko-drive

A Škoda megkezdi az Octavia Green E-Line tesztflotta gyártását

Az e-tesztflottát ősztől Csehországban vetik be. A cél: gyakorlati tapasztalatokat szerezni a villanymotoros hajtással kapcsolatban. Ez nemcsak a jármű műszaki tartalmát érinti, hanem a menettulajdonságokat, a vevői igényeket, illetve a jövőbeni értékesítési csatornákat is.

A tíz autó az egyedi típusjelzésről ismerhető fel. Biztonsági okból minden Octavia Green E-Line szériafelszereltségéhez egy hanggenerátor is tartozik, amely 40 kilométer/órás tempóig menet- és motorzajokat szimulál. A flottának a városi forgalom és a mindennapi közlekedés jellemző helyzeteivel kell majd megbirkóznia.

A szakértők véleménye szerint a jövőben a villanyautók egyre nagyobb szerepet játszatnak majd a széndioxid-kibocsátás és az olajtól való függőségünk csökkentésében. A Volkswagen-csoporttal szoros együttműködésben a Škoda alternatív hajtási módok kifejlesztésén dolgozik. Az Octavia Green E-Line ismételten bebizonyítja a márka innovációs képességét és technológiai kompetenciáját, és egyúttal egyértelmű jelét adja a környezetvédelem és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettségének.

A Škoda már ma az egész típuspalettán kínál olyan innovatív megoldásokat, amelyek a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást hatékonyan csökkentik.

Ennek egyik fontos eleme a teljes motorpaletta méretcsökkentése (downsizing). Leginkább az automatikus motorleállítás és -indítás és a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszerét is bevető második generációs Škoda GreenLine modellek tűnnek ki különösen alacsony fogyasztásukkal. Az elektromotorral pedig folytatja a gyártó a környezettudatos irányvonalat. Ennek egyik következő lépcsőjeként a Škoda a palettáját egy egyszerű konnektorból is tölthető (plug-in) hibriddel tervezi bővíteni.

Az Octavia Green E-Line a szériagyártású Octavia Combira épül. Ez a típus a moduláris megoldásainak köszönhetően nagyon jó alapot jelent az akkumulátor, a villanymotor és a teljesítményelektronika beépítéséhez. A fejlesztésnél a Škoda a Volkswagen-csoport moduljait is használhatta. Az elektromos motor csúcsteljesítménye 85 kilowatt. A 270 newtonméter legnagyobb nyomaték a villanymotor működési jellegének köszönhetően már elindulásnál, a jármű megmozdításánál rendelkezésre áll. Ez a rugalmasság különösen a belvárosi közlekedésben ideális. Az Octavia Green E-Line 12 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométer/óra sebességre. A végsebességét 135 kilométer/órára korlátozták.