Öko-drive

Levegővel hajtott járművek versenyeztek a kecskeméti főtéren

Versenypályává vált a kecskeméti főtér. Ott versenyzett ugyanis saját építésű sűrített levegővel hajtott járművével az a 22 egyetemista, főiskolás csapat – kö-zöttük három határon túli –, amelyik elfogadta a Kecskeméti Főiskola meghívását az először megrendezett REXROTH Pneumobil Gálafutamra, a tavaszi egri verseny revansfutamára.

A gyorsasági kategória a Kecskeméti Főiskola sikerét hozta, míg a gyorsulási futamban szegedi egyetemisták nyertek, de a verseny nemcsak a gyorsaságról, hanem a mérnöki teljesítményről is szólt.  A rendezvény a Mobilitás Hetének kecskeméti nyitórendezvénye is volt.

A Kossuth-szobrot és a nulla kilométerkövet is megkerülte az a 240 méter hosszú ás átlagosan 4 méter széles pálya, amelyet a kecskeméti főtéren építettek a pneumobilok versenyére.  A járművek üzemanyaga levegő, sebességük hozzávetőlegesen 30-40 km/óra, mégis igazi autóverseny hangulat uralkodott a kecskeméti főtéren boksz- és szervizsátorral, zászlólengetéssel és mindennel, ami egy autóversenyhez szükséges.

Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét alpolgármestere megnyitójában kiemelte, hogy Kecskemétet a járműipar új központjaként kell most már számon tartani és arra is emlékeztetett, hogy a rendezvény a Mobilitás Hetének nyitánya Kecskeméten. Belina Károly, a Kecskeméti Főiskola GAMF Karának dékánja hangsúlyozta, a Rexroth Pneumobil Gálafutam egy visszavágó lehetőség azoknak a csapatoknak, amelyek a Bosch Rexroth által rendezett tavaszi egri versenyen szerepeltek és reményét fejezte ki, hogy az őszi kecskeméti futam is hagyománnyá válik.

A gyorsasági kategóriában kieséses rendszerben három csapat került a döntőbe, egy miskolci, egy szegedi és egy kecskeméti jármű.  A valódi autóversenyekhez képest  – a helyszín sajátosságai miatt – a járművek igazából nem egymással versenyeztek, hanem az idővel, így nem „kényszerültek” egymás kiszorítására, megelőzésére. A kategóriában végül a kecskemétiek Kecskeméti Fütyülős nevű csapata vitte el a pálmát, s ez akár valóban revans is lehetett volna a tavaszi 2. helyért, de az akkor győztes csapat tagjai már végeztek, így a visszavágón nem vettek részt.  A dobogó második fokára a marosvásárhelyi Sapientia Egyetem Prérifarkas nevű csapata állatott, míg a harmadik helyre a Miskolci Egyetem Entrópia nevű csapata futott be.

A gyorsulási kategóriában egy kb. 70 méteres pályán párosával indítva versenyeztek a járművek. A döntő futamot a MKLaren Szeged és a miskolci Entrópia vívta, és a szegediek győzelmével zárult. A harmadik helyen a Dunaújvárosi Főiskola Velosziti nevű csapata végzett.

A rendezvény „sztárvendége” volt Michelisz Norbert, aki a közönség nagy örömére megmutathatta, hogyan tud „bánni” egy alternatív hajtású járművel, amikor maga is kipróbálta az alkalmi versenypályát Kecskemét főterén. Az érdeklődők drift, tuning és versenyautó kiállítást is láthattak és megtekinthették a Kecskeméti Főiskola „csodajárművét” is, amely 1 liter benzinnel 2661 km-t tud megtenni.