Öko-drive

Megérkezett a környezetkímélő Boeing 787

2011.09.29. - 17:02  |  Nincs hozzászólás

A Boeing kifejlesztette a 787-es Dreamlinert, amely a cég adatai szerint 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, és ugyanennyivel kevesebb károsanyagot bocsát ki, mint a hasonló méretű utasszállítók.

A Dreamliner tegnapelőtt a tokiói All Nippon reptéren landolt, amely ötvenet rendelt a darabonként 200 millió dolláros repülőgépekből még a fejlesztési projekt kezdetén, 2004-ben. A Dreamliner három napos késéssel érkezett meg, és a további késések több millió dolláros költségeket jelentenének a Boeingnek. De a repülőgépek végre készek a felszállásra, a Boeing csapata pedig ünnepelhet.

„Az utasszállító új fejezetet nyit a légiközlekedés történetében” – mondta Jim Albaugh, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója. A vállalat szerint a Dreamliner a valaha volt leggazdaságosabb repülőgép, korszerű technológiája a legnagyobb mértékben járul hozzá a fogyasztás mérsékléséhez. Az új motor a General Electric és a Rolls-Royce közös fejlesztése, mely „közel kétgenerációs ugrás” az eddig a hasonló gépeknél használt motorokhoz képest.

Az új Boeing az első közepes méretű utasszállító, amely képes extra hosszú távokon is repülni, így a légitársaságok egyre több átszállás nélküli járatot tudnak majd indítani. A Dreamliner 787-8-as modell 210-250 utas befogadására képes és nagyjából 15 000 km-t tud megtenni egyhuzamban, a 787-9-es modell pedig 250-290 utast képes befogadni és egy 16 000 km-es utat is megtesz egy felszállással.

Az alacsony üzemanyag-fogyasztás nem az egyetlen zöld tulajdonság, amivel a 787-esek büszkélkedhetnek. Míg a hagyományos utasszállítók törzse egy nagy darabból áll, addig a Dreamlinert sok-sok kisebb alkatrész alkotja, így a gyártás során elhasznált energia és a megtermelt hulladék mennyisége is kevesebb. És bár a repülőgép kevesebbet fogyaszt és kevesebb károsanyagot bocsát ki, az utasok ebből mit sem vehetnek észre. A kényelmen a Boeing egyáltalán nem spórolt: az óriási ablakok és az alacsonyabb kabinmagasság is a kényelmet szolgálják, a magasabb páratartalmú tiszta levegőnek köszönhetően pedig frissebbnek érezhetik magukat az utasok az út végén.

A 787-esek gyártásának 2004-es indulása óta hat kontinens 56 légitársasága összesen 821 új Boeinget rendelt, ez nagyjából 145 milliárd dolláros bevételt jelent a repülőgépgyártó cégnek. Ez a Boeing eddigi legsikeresebb projektje.

Forrás: http://earth911.com

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »