Öko-drive

Startolt az idei Solar Challenge

Természetesen mint minden autóversenynek, ennek is az lesz a győztese, amelyik leghamarabb megteszi az óriási távolságot. Ugyanakkor a résztvevők már arra is figyeltek konstrukcióik megalkotásánál, hogy ezek a járművek irányt mutassanak a szolárautók felhasználási lehetőségeire a mindennapok, illetve a nagyobb tömegek autózásában.

Ennek kapcsán írja a CNN amerikai hírtelevízió, hogy a „pingpongasztalokra hasonlító” járművek között már felbukkannak a kisautók hagyományos formáit is követő járgányok, mint például a Bochumi Egyetem kisautója, amelynek a többséggel ellentétben két ajtaja és két ülése van.

Az eddig egy kivétellel győztes Nuon Solar Team (Delfti Egyetem) szakemberei által kifejlesztett Nuna kocsik nem ilyenek, és az idei megmérettetésen résztvevő Nuna6 is a verseny nagy favoritja. Miután legutóbb a Nuon csapat nem nyert, fejlesztést hajtottak végre a járművön és fokozottabban alkalmazták a Forma 1 világában elterjedt karbonszálas technológiát, minek köszönhetően a jármű mintegy 10 százalékkal könnyebb a 2009-ben győztes modelljüknél.

Más fejlesztők azonban a motor hatékonyságával, illetve például a kerekek kisebb ellenállásával igyekeznek javítani napautójuk hatékonyságán. Ezen szempontok nagyobb hangsúlyt kaptak az idei Solar Challengen is: előírás volt ugyanis, hogy az autókon a nappanelek kapacitását a 2009. évihez képest 25 százalékkal mérsékelni kell.