Öko-drive

Pár hónap és már gyártják is az összecsukható e-biciklit

Wartofsky egy olyan biciklit szeretett volna megalkotni, amely „kompakt, könnyű, összecsukható és zökkenőmentesen el lehet jutni vele A-ból B-be, a város már meglévő infrastruktúráját használva”. A projekt fő célja az volt, hogy létrehozza a jövő tudatosabb, fenntartható közlekedésének egy formáját.

A prototípus egy 250 wattos elektromos motorral van felszerelve, végsebessége 24 km/óra, a vázba rejtett lítium-ionos akkumulátor pedig egy töltéssel 16-24 kilométert bír. Egy másik prototípus létrehozása épp folyamatban van, ennek motorja 350 wattos, egy töltéssel pedig 16-64 km-t tud majd megtenni, ha sikerül az elképzelések szerint összerakni. Mindkét modell lánc nélküli, egy 5 cm átmérőjű, alacsonyan ívelő vázzal rendelkezik, kerekeik 50 cm átmérőjűek és levegő nélküliek.

„Ezek az összecsukható biciklik a közlekedés más módjait, például az autót, a tömegközlekedést, de akár még a légi közlekedést is helyettesíthetik. Az elektromos motornak köszönhetően nem izzadunk bele abba a ruhába, amiben egész nap dolgozunk, a lánc nélküli meghajtással pedig nem olajozzuk össze a ruhánkat” – mondta Wartofsky.

A biciklit egy kifejezetten erre a célra tervezett tárolókban lehetne tárolni és tölteni, ezeket a buszmegállók vagy vasúti pályaudvarok mellé tervezi építeni Wartofsky. A tárolókkal kiegészülve ez az összecsukható bicikli észrevétlenül beépülhetne a tömegközlekedés rendszerébe: akár biciklikölcsönzőként is funkcionálhatnának, így a buszról/vonatról leszállva kéznél lennének a környezetbarát biciklik, és adott esetben az egyikkel száguldhatnánk tovább a konkrét úti célunkig.

A videón megnézheted, hogy mi inspirálta Wartofskyt az e-kerékpár megalkotásánál, és hogy pontosan hogyan is működik a kétkerekű.

YouTube előnézeti kép