Öko-drive

Célba ért az OSCar eO a Dakaron

A Team Latvia teljesítette elsődleges célját, és célba ért elektromos autójával Limában a 2012-es Dakar Ralin. Maris Saukans és Andris Dambis már több Dakaron részt vettek eddig, de ez volt az első alkalom, hogy elektromos autóval vágtak neki a versenynek. A Team Latvia a 77. helyen végzett.

Bár magával az elektromos motorral nem volt gond a verseny során, a hűtőrendszer már a második napon tönkrement, ezért a szakaszok nagy részét éjszaka teljesítették Saukansék: „Sokszor nem aludtunk, mivel reggel értünk táborhelyre, de bebizonyítani azt, hogy elektromos autóval is teljesíteni lehet a Dakart, megérte ezt a kicsi áldozatot.” Az éjszakai versenyzés miatt kihagytak néhány ellenőrzőpontot, így még várniuk kell a zsűri hivatalos döntésére a büntetést illetően.

Bár az OSCar eO-t sokszor 100%-ig elektromos autóként emlegetik (még mi is), de ezúton szeretnénk pontosítani, mert az OSCar eO ún. kiterjesztett hatótávolságú villanyautó (extended range electric vehicle – EREV). A 800 newtonméteres csúcsnyomatékú 150 kilowattos elektromos motort egy Nissan belső égésű motor egészíti ki. Ettől függetlenül az OSCar eO az első (javarészt) elektromos az autó, amely teljesítette a világ legkeményebb versenyeként számon tartott Dakar Ralit.

Források: www.electriccarnews.co.uk és www.dakar.com

Fotók: flickr.com