Öko-drive

Napelemes elektromos autó lett a Toyota 2000GT-ből

Ezek a legfőbb paraméterei a Toyota egyik legendás autójának. Ám az autógyártó gondolt egyet, és a Crazy Car projekt keretein beül felújított egy 2000GT-t, mégpedig nem is akárhogy. A hajdani soros motort egy 161 lóerős elektromos motorra cserélték, a tetőre és a motorháztetőre pedig napelemeket építettek. Az új, napelemes elektromos darab egy 35 kilowattos lítium-ionos akkumulátort is kapott, és 200 km/órás végsebessége alig marad el az eredeti változatéhoz képest.

Ami a korszerűsített 2000GT belsejét illeti, itt is történt némi környezetbarát átalakítás. A fejlesztők Alcantara bőrutánzatot használtak kárpitként, ezzel a tűzálló anyaggal egyébként elsősorban a Forma 1-es autóknál találkozhattunk eddig. És bár az új 2000GT kialakításánál a fejlesztők törekedtek az eredeti megjelenés megőrzésére, a műszerfalon is változtattak ezt-azt: korszerűsítették a mérőműszereket, így azok már nemcsak a sebességet, hanem a töltöttségi szintet is kijelzik.

Ám ez még nem minden. A 2000GT egyik fémjele a motorhangja volt, a nyers, rekedtes morgásról a megszállott rajongók egyből felismerték az autót. Miután a villanyautók viszonylag csendesek, mesterségesen utánozták az eredeti hangot. Sőt, olyan „őrült hangok” is vannak még az autó repertoárjában, mint a lódobogás, a rakéta, illetve a repülőgép hangja.

Az alábbi videó ismét a japánul tudóknak igazi csemege, de a képi anyag mindenkinek érdekes lehet.YouTube előnézeti kép

És itt a videó angol felirattalYouTube előnézeti kép