Öko-drive
Technikai újítások, fejlett Allison hibrid rendszerek autóbuszokhoz
Világszerte technológiai fejlesztések biztosítanak nagyobb rugalmasságot és megnövelt teljesítményt a hibrid meghajtású autóbuszokat használók részére. Több mint 4600 busz és távolsági autóbusz fut a világon az Allison Hybrid EP System használatával. Eddig több mint 600 millió megbízható, üzemanyag-hatékony és alacsony kibocsátású működés áll mögöttük. Ezek a hibrid buszok a világ 216 városában futnak és hozzávetőleg 75 millió liter üzemanyagot is megtakarítottak, amivel 197,000 metrikus tonna CO2 kibocsátást előztek meg.

Az Allison Transmission a közepes- és nagy teherbírású, haszongépjárművekben és amerikai katonai járművekben, valamint hibrid-meghajtású buszokban alkalmazott automata sebességváltók legnagyobb gyártója. Az Allison váltókat széles körben használják, íme a cég legfrissebb technikai újításai egy csokorba szedve, írja az autopro.hu.
Negyedik Generációs Elektromos Vezérlések
Az Allison legújabb mikro-processzoros vezérlése olyan hardware-t tartalmaz, amely azonos minden Allison nehéz-gépjármű váltóban. A vezérlés gyorsabb, a memóriája nagyobb és bővíthető, ami további technológiai fejlesztéseket tesz lehetővé.
DPIM2 (Dual Power Inverter Module 2)
A második generációs kettős energia-átalakító modul továbbfejlesztett, hatalmas tartalékokkal rendelkező belső hardware-t tartalmaz, mely nagyobb megbízhatóságot nyújt. Külsejét tekintve ez az új váltó teljes egészében kicserélhető minden korábbi széria-váltóval. A felhasználók számára ez maximális karbantartási rugalmasságot biztosít.
ESS2 (Energia-tároló rendszer 2.)
A továbbfejlesztett H40EP és H50EP Allison Hibrid Rendszer újítások sorát tartalmazza
Az Allison második generációs ESS2 (energia-tároló rendszer) rendszere a legújabb Panasonic Nikkel-Hidrid cellás technológiát hasznosítja. A nagy kapacitású cellák egységesek az Allison Hibrid H40EP és H50EP rendszerekben. Az Allison már a 2003-as gyártásindítás óta a Panasonic Nikkel-Hidrid elemeit használja az energiatároló rendszerekben, melyek minden más gyártóénál, vagy akkumulátor-előállítóénál több hibrid buszban bizonyítottak már.
Az EV Drive™ modul egy kétmódozatú párhuzamos hibrid, ami automatikusan vagy a párhuzamos, vagy a széria-hibrid technológia előnyeit alkalmazza. A fokozatmentesen vezethető alkalmazás végtelen számú áttételt tesz lehetővé és automatikusan igazítja a sebességet úgy, hogy az az optimális teljesítménygörbén mozogjon, ezáltal biztosítva a legjobb teljesítményt és üzemanyag gazdaságosságot. Az EV Drive™ automatikusan választ egyet a végtelen számú áttétel közül annak érdekében, hogy a motort a leghatékonyabb ponton futassa, elérve ezáltal az alacsony üzemanyag fogyasztást, illetve az alacsony kibocsátást és zajszintet.
Allison HyValue™
A H40/50EP rendszerek is profitálnak az Allison HyValue™ teljesítményéből, melyek a HyGain™, a HyIdle™ és a HyTraction™ alkalmazások. Az Allison HyGain™ alkalmazással például a flották saját működési követelményeiknek megfelelően állíthatják be a gyorsítási értéket. A HyGain™ alacsonyabb fokozatba állítása növeli az üzemanyag-hatékonyságot. A HyGain™ lehetővé teszi a járműgyártók és flották részére, hogy a busz gyorsítását az öt fokozat valamelyikére állítsák be. Minél alacsonyabb értéket választanak a gyorsításhoz, annál jobb lesz az üzemanyag-fogyasztás, kisebb a sebesség és a zaj is.
DC/ DC átalakító
A következő nagy technológiai lépés, melyet az Allison megtett, a DC/DC átalakító bevezetése. A szilárd félvezető egyenáram átalakító feleslegessé teszi a hagyományos generátort és nagyobb megbízhatóságot nyújt, miközben csökkenti a működési költségeket és karbantartási műveleteket. A DC/DC átalakító nem az ESS2-t használja az energia tárolására, ezáltal növeli a kiváló hibrid akkumulátor élettartamát. A DC/DC átalakító a „szíjmentes generátor” becenevet kapta, mivel ez egy olyan szilárd félvezető készülék, mely az elektromos hatékonyságot 91-95%-on tartja. Minthogy ennyire magas az elektromos hatékonyságuk, ezek az átalakítók helyettesítik a nagy, szíjjal működő generátorokat és nem igényelnek semmiféle mechanikus szíjjal hajtott rendszert, illetve az ahhoz kapcsolódó karbantartást. A DC/DC átalakító nemcsak a hagyományos 12/24 Voltos töltést biztosítja, hanem működteti az elektromos radiátort, a levegő-hűtést és a hibrid működtetésű elektromos ventillátorokat, ezáltal nagyobb hatékonyságot biztosítanak és kiküszöbölik a hidraulikus ventilátor szükségességét.
Forrás: http://www.autopro.hu
Rovat további cikkei
Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók
Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...
Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját
A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...
Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce
Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...
Friss cikkek
Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele
Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...
Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...
Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...
Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában
Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...