Öko-drive

A BMW i almárka harmadik tagja: i8 Concept Spyder

A Spyder sportos formatervében a könnyed dinamizmus, a speciális esztétikai megoldások és a hatékonyság egyaránt fellelhető. Az intelligens, könnyed dizájn és a hibrid csúcstechnológia áthatja a BMW i8 Concept Spydert, ami valódi sportautós menetteljesítményekkel bír, de fogyasztása mégsem magasabb egy kisautóénál.

A kupéhoz hasonlóan a BMW i8 Concept Spyder is az innovatív LifeDrive architektúra, a független funkcionális egységek fúziója köré épült. A karbonszállal megerősített műanyag (CFRP) Life modul például kifejezetten könnyű utascellát képez, míg az elsősorban alumínium alkatrészek felhasználásával elkészített Drive modul összesíti az erőátvitelt, a karosszériát és a biztonsági struktúrát.

A BMW i8 Concept Spyderhez készült eDrive rendszer a hatékonyság, a strukturális merevség és az ütközésbiztonság mellett a vezetés élményét is garantálja. Az első és a hátsó tengely modulokat az úgy nevezett „energia alagút” köti össze, ami magában foglalja a hibrid erőforráshoz tartozó akkumulátort. Ez lehetővé tette a mérnökök számára, hogy az autó súlypontja alacsonyan maradjon, a súlyelosztása pedig ideális legyen.

A BMW i dizájnnyelvének legfrissebb értelmezése

Az autón megjelenő érzelmes dizájnelemek élénken utalnak a BMW i8 Concept Spyder könnyed, dinamikus képességeire és hatékonyságára. A kétüléses Spyder a technológia és az esztétikai látványosság tökéletes szintézise, amiről még álló helyzetben is sugárzik a féktelen vezetési élmény. A sportos dinamizmus érzetének megteremtéséhez kulcsfontosságúak a nagy karosszériaelemek, a lefelé ívelő övvonal és a számos aerodinamikai elem, köztük a spoilerek és a szárnyak. E tulajdonságok lényegesen csökkentik a hibrid sportautó légellenállási együtthatóját és javítják a hatékonyságát, valamint növelik a hatótávolságát.

Csakúgy, mint korábban a kupé, az eDrive-val felszerelt BMW i8 Concept Spyder is egy plug-in hibrid, amelyben különböző erőforrások teljesítménye ötvöződik, így az elektromotor és a belső égésű erőforrás előnyei révén optimális hatás alakul ki. A nyitott kétüléses egy vérbeli sportautó teljesítményét nyújtja, de mégis olyan gazdaságos, mint egy kisautó.

A 131 lóerős, első tengelyre elhelyezett elektromotor tandemben a háromhengeres, turbófeltöltéses benzinmotorral (223 lóerő) a hátsó kerekeket hajtja. A BMW csoport által fejlesztett rendszer összteljesítménye 354 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 550 newtonméter. Adottságainak köszönhetően a BMW i8 Concept Spyder öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig az elektronikusan korlátozott 250 km/h. Az európai tesztciklus során a nyitott kétüléses csupán három liter benzint égetett el 100 kilométer alatt.