Öko-drive

RAV4: az első teljesen elektromos SUV

Az elektromos szabadidő-autót egy 154 lóerős, 115 kilowattos elektromotor hajtja, melynek az elsődleges információk szerint, újratöltés nélkül a hatótávja 150 kilométer. A RAV4 EV két üzemmódban, sportban és normálban vezethető, előbbi esetében 7 másodperc alatt éri el a 90 kilométer per órát, míg utóbbit választva 8,6 másodperc kell mindehhez.

A Toyota elképzelése alapján már nyáron megvásárolható lesz az első teljesen elektromos SUV, melyből 2600 darabot gyárt majd 2015-ig a vállalat. Ahhoz, hogy valaki elektromos RAV4 tulajdonos lehessen nagyjából 12 millió forintnyi dollárt kell kifizetnie, és persze Japánban illetve az Egyesület Államokban kell élnie. Később akár elképzelhető, hogy Európába is megérkezik majd a RAV4 EV, melyről Bob Carter, a Toyota amerikai igazgatója elmondta, hogy egyszerre sportos és környezetkímélő, mivel egy sportkocsi és egy elektromos jármű minden előnyös tulajdonságát magán viseli.

rav120530aAz alternatív energiafelhasználású autók kifejlesztésében a Toyota mindig élen jár, mindezt pedig nem csak az első teljesen elektromos SUV mutatja, hanem, hogy a közelmúltban adta el a japán vállalat a négymilliomodik hibrid autóját. Ez köszönhető az egyre népszerűbb technológiának illetve annak, hogy a világ legnagyobb autógyártója nyolcvan országban tizennyolc különböző hibrid személyautót forgalmaz. A legsikeresebb természetesen ezek közül az 1997-ben debütált Prius, melyből a Toyota az elmúlt negyed évben is közel 61 ezret adott el. Így nem is meglepő, hogy a jelenlegi hibrid piacot jelentősen uralja a japán cég, mely a világ összes hibrid eladásának egymaga adja a 65 százalékát. A Toyota szerint a 15 éve forgalmazott hibridjeinek köszönhetően több mint 25 millió tonna széndioxid-terheléstől mentette meg a Földet.