Öko-drive

Mégsem jön össze a németeknek az 1 millió elektromos autó 2020-ra?

„Már korábban is elmondtam, hogy további ösztönzők nélkül az eredeti számok felét, valamivel több mint félmilliót fogunk elérni”- figyelmeztetett Henning Kagermann, az elektromos mobilitást érintő program felügyelője.

Németország 2008-ban tűzte ki célként, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó legyen forgalomban, és piacvezető legyen ezen a téren. A terv részeként 2014-re felkészítik a piacot, és 2017-ben indulna meg az elektromos autók tömeggyártása.

De Peter Ramsauer német közlekedési miniszter, aki maga is egy elektromos BMW-vel érkezett a konferenciára, sokkal derűlátóbb: „optimista realizmusról” beszélt, és arról, hogy „Németország lesz az elsőszámú piaca az elektromos autóknak”, és nem kívánja újragondolni az eredeti elképzeléseket – számolt be az AFP.

A Federation of German Industy (VDA) elnöke,  Matthias Wissmann kifejtette, hogy 2014-ra már 15 féle elektromos modellt fognak kínálni a hazai gyártók.

Egyben azt is hangsúlyozta, hogy „fejleszteni kell az autók akkumulátorát, hogy az elektromos autók nagyobb autonómiát tudjanak biztosítani a beépített övezeteken kívül is”.

A német kormány adókedvezménnyel próbálja az embereket átültetni az elektromos autókba, de az alternatív mobilitás mellett lobbizók szerint ennél többet kellene tenni.