
Minden jel szerint Németországnak újra kell gondolnia az eredeti elképzelést, miszerint 2020-ban már egymillió elektromos autó fogja róni a közutakat Európa legfejlettebb gazdaságában. Az elektromos mobilitással kapcsolatos programot felügyelő koordinátor szerint további ösztönzők bevezetésére van szükség a célok eléréshez.
„Már korábban is elmondtam, hogy további ösztönzők nélkül az eredeti számok felét, valamivel több mint félmilliót fogunk elérni”- figyelmeztetett Henning Kagermann, az elektromos mobilitást érintő program felügyelője.
Németország 2008-ban tűzte ki célként, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó legyen forgalomban, és piacvezető legyen ezen a téren. A terv részeként 2014-re felkészítik a piacot, és 2017-ben indulna meg az elektromos autók tömeggyártása.
De Peter Ramsauer német közlekedési miniszter, aki maga is egy elektromos BMW-vel érkezett a konferenciára, sokkal derűlátóbb: „optimista realizmusról” beszélt, és arról, hogy „Németország lesz az elsőszámú piaca az elektromos autóknak”, és nem kívánja újragondolni az eredeti elképzeléseket – számolt be az AFP.
A Federation of German Industy (VDA) elnöke, Matthias Wissmann kifejtette, hogy 2014-ra már 15 féle elektromos modellt fognak kínálni a hazai gyártók.
Egyben azt is hangsúlyozta, hogy „fejleszteni kell az autók akkumulátorát, hogy az elektromos autók nagyobb autonómiát tudjanak biztosítani a beépített övezeteken kívül is”.
A német kormány adókedvezménnyel próbálja az embereket átültetni az elektromos autókba, de az alternatív mobilitás mellett lobbizók szerint ennél többet kellene tenni.