Öko-drive

Akár a Tesla túléléséről is dönthet az S modell

Múlt pénteken ünnepélyes keretek között gurultak ki a gyárkapun a Tesla négyajtós modelljének első példányai. Elon Musk alapító és CEO elmondta: ideje felszámolni az illúziót, miszerint egy elektromos autó nem lehet olyan jó, mint egy benzines.

Hatalmas tétje van annak, hogy sikeres lesz-e a Tesla S: az elektromos autókat gyártó vállalat, melyet a PayPal és SpaceX atyja hívott életre, 2008 óta gyártja a Roadster nevű kétüléses sportkocsit, de a cég több mint 1 milliárd dollárt bukott a gépen. Gyakorlatilag nyílt titok, hogy a hétköznapi használatra sokkal alkalmasabb S a Tesla megmentését is hivatott szolgálni.

Pénteken hatalmas ünnepség keretében kigurultak a Palo Alto-i gyárkapun az első S modellek, melyek közül a legelsőt a Tesla alelnöke, George Blankenship vezetett.

„Vitatkozhatnak vele, de talán ez a legszebb szedán a piacon”- mondta Blankenship az adókedvezmények levonása után 49 900 dollárba kerülő autóról.

Az eseményen kiderült, hogy az első két autó Chicagóban, a harmadik Palo Alto közelében talált gazdára, valamint az is, hogy több mint 10 000 ember fizette be a visszatéríthető előleget az ötüléses S-re, melyből 5000 darabot kíván értékesíteni idén a Tesla Motos Inc. – a Roadsterből 2150-et sikerült eladni közel négy év alatt.

„Ez egy újabb jele annak, hogy Kalifornia mozgásban van. Ez egy remek autó. Ti egy csoport remek munkaerő vagytok”- idézte Jerry Brownt, Kalifornia kormányzóját az AP.

Miközben az elemzők és az autóiparban jártas szakemberek szkeptikusak a Tesla S, és általában véve a cég jövőjével kapcsolatban, az alapító mer nagyot álmodni:

„Ez arról szól, hogy megtörjük a varázst. A világ eddig abban az illúzióban volt, hogy az elektromos autók nem lehetnek olyan jók, mint a benzinesek. Ez most megmutatja, hogy valójában az elektromos autó a legjobb autó a világon.”