Öko-drive

Izgalmak a francia elektromos tömegautó körül

A gyártó célja, hogy az ár ne rugaszkodjon el egy hasonló benzines vagy dízeles kisautó árától. A kormány a környezetbarát autók gyártásában az iparág fő menekülési útját látja.

A Zoé a Clio kategóriájába tartozó jármű, a Renault kimondott célja, hogy belőle csinálja meg a maga elektromos tömegautóját. A kormányzati cél pedig az, hogy 2020-ra a francia újautópark 20 százaléka elektromos autó legyen. Azt is bejelentették, hogy az állami kocsipark negyedét elektromos autókból biztosítják majd.

Franciaországban minden esetre egy közel 2 millió forintot érő ártámogatást (úgynevezett környezeti bónuszt) kapna a Zoé. Feltételül szabnák a gyártóknak az ár befagyasztását.

Egyelőre azonban bizonytalan, hogy a korábban 2012-re beharangozott értékesítés megindul-e az idén. Állítólag az autó áramfogyasztásáról tájékoztató információs rendszert kell még tökéletesíteni – jelentette a Le Figaro című lap.

Az árat azonban ez a késedelem nem érinti majd, az autó bruttó értéke valamivel 20 ezer euró felett lesz. Versenyképessé azzá válik, hogy a francia kormányzat 5 ezer (más források szerint 7 ezer) euróval járul hozzá a vásárláshoz és ha az áramot szolgáltató egység költségét sem számoljuk – mivel ezt havonta bérelhetik a kocsi gazdái 100-100 euróért -, úgy várhatóan 13500 euróért viszik majd el. Ez versenyképes ár a francia piacon, bár ott jelenleg elég nagy a pangás. Az elektromos autók eladása magánvevőknek tavaly nem érte el az ezer egységet