Öko-drive

Audi A1 e-tron: a végtelen lehetőségek tárháza

Az Audi hat számjegyű eladásokat kíván produkálni elektromos autókból a fent említett dátumra, így hatalmas tempóban folyik a kísérletezés Ingolstadtban. Még jó, hogy a cég egy videóval is szemlélteti az A1 e-tron Dual-Mode Hybrid működését, mert könnyen el lehet tévedni a hatótáv növelő funkcióval is ellátott plug-in gép képességei között.

Az autó már a hatótáv növelés második generációjába tartozik, mivel a belső égésű motor önállóan is hajthatja az autót, vagy párhuzamosan is együttműködhet az elektromos motorokkal – a dízelmotor generátorként funkcionálva töltheti az akkumulátorokat és közben hajtja is az autót. A szóban forgó erőforrás egy 1.5 literes, háromhengeres turbódízel motor, mely 127 lóerőt produkál, és 147 Nm nyomatékot ad le maximálisan.

Az energia tárolásáról egy 17.4 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Az A1-ben két elektromos motort helyeznek el: a nagyobbik 113 lóerős és 184 Nm-es, míg a kisebbik 67 lóerős és 155 Nm-t szolgáltat. Utóbbi csak a motor beindítására szolgál, és generátorként funkcionál, hogy újratöltse az akkumulátort. De a kisebbik elektromotor is beszáll a hajtásba abban az esetben, ha a vezető padlógázt nyom, azaz a szakzsargon szerint Boost módra kapcsol. Boost módban 175 lóerő a rendszer együttes teljesítménye, így valamivel 9 másodpercen belül van százon a kis Audi.

Érdekesség, hogy az Audi nem a már bevált DSG váltót csatlakoztatja a géphez, hanem más, teljesen elektromos autókból már ismerős egysebességes erőátvitel mellett döntött. Tisztán elektromos üzemmódban 90 km-t képes megtenni az autó, míg a hatótáv növelő dízelmotorral együtt 600 km-t tud teljesíteni – úgy, hogy csak 1 litert fogyaszt 100 kilométeren.

YouTube előnézeti kép