Öko-drive

Audi A1 e-tron: a végtelen lehetőségek tárháza

2012.09.21. - 11:45  |  Nincs hozzászólás

Az Audi A1-es jövőbemutató verziója egy benzinmotor és két elektromos motor működését tudja variálni számtalan konfigurációban. A német gyártó 2020-ra vezető szerepet akar betölteni az elektromos autók piacán, és ebben hatalmas szerepet szánnak a már alapból is prémium terméknek számító A1-esnek.

Az Audi hat számjegyű eladásokat kíván produkálni elektromos autókból a fent említett dátumra, így hatalmas tempóban folyik a kísérletezés Ingolstadtban. Még jó, hogy a cég egy videóval is szemlélteti az A1 e-tron Dual-Mode Hybrid működését, mert könnyen el lehet tévedni a hatótáv növelő funkcióval is ellátott plug-in gép képességei között.

Az autó már a hatótáv növelés második generációjába tartozik, mivel a belső égésű motor önállóan is hajthatja az autót, vagy párhuzamosan is együttműködhet az elektromos motorokkal – a dízelmotor generátorként funkcionálva töltheti az akkumulátorokat és közben hajtja is az autót. A szóban forgó erőforrás egy 1.5 literes, háromhengeres turbódízel motor, mely 127 lóerőt produkál, és 147 Nm nyomatékot ad le maximálisan.

Az energia tárolásáról egy 17.4 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Az A1-ben két elektromos motort helyeznek el: a nagyobbik 113 lóerős és 184 Nm-es, míg a kisebbik 67 lóerős és 155 Nm-t szolgáltat. Utóbbi csak a motor beindítására szolgál, és generátorként funkcionál, hogy újratöltse az akkumulátort. De a kisebbik elektromotor is beszáll a hajtásba abban az esetben, ha a vezető padlógázt nyom, azaz a szakzsargon szerint Boost módra kapcsol. Boost módban 175 lóerő a rendszer együttes teljesítménye, így valamivel 9 másodpercen belül van százon a kis Audi.

Érdekesség, hogy az Audi nem a már bevált DSG váltót csatlakoztatja a géphez, hanem más, teljesen elektromos autókból már ismerős egysebességes erőátvitel mellett döntött. Tisztán elektromos üzemmódban 90 km-t képes megtenni az autó, míg a hatótáv növelő dízelmotorral együtt 600 km-t tud teljesíteni – úgy, hogy csak 1 litert fogyaszt 100 kilométeren.

YouTube előnézeti kép

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »