Öko-drive

Az Infiniti a teljesítményt és a zéró kibocsátást helyezte a középpontba a Párizsi Autószalonon

Környezetbarát, ugyanakkor nagyteljesítményű luxusautók gyártása. Ez a célja az Infinitinek. Ennek szellemiségében fogant az Infiniti LE Concept modell, amely minden ízében valódi Infiniti, mindössze egy dolog hiányzik belőle: a kipufogó. A modell európai bemutatójára a Párizsi Autószalon került sor, ahol az LE Concept mellett megtalálható a díjnyertes Infiniti Emerg-e sport koncepciójármű és a már forgalomba került M35h hibrid is bemutatkozott - a „kompromisszummentes” nagyteljesítményű autózás képviselőiként.

A japánok számos modellel érkeztek Párizsba, ezek közül most kettőt emeltünk ki:

A teljesen új formatervű, négyajtós szedán az eleganciát a dinamizmussal ötvözi, ugyanakkor magán viseli az Infiniti jellegzetes jegyeit és legújabb formavilágát. A karosszéria arányos és kiegyensúlyozott, a megemelt hátsó rész lendületet sugároz. Az autó elején találjuk a már megszokott Infiniti hűtőrácsot, amelynek közepén a világító Infiniti embléma alatt kapott helyet a töltő csatlakozója. A LED-fényszórók és hátsó lámpák jól illeszkednek az Infiniti legfrissebb design vonalához, csakúgy mint az íves hátsó oszlop és a hullámzó mozgást sugalló erős övvonal. A sejtelmes háttérvilágítással kiemelt első és hátsó spoilereknek és oldalsó légterelőknek köszönhetően a jármű légellenállási együtthatója mindössze 0,25 Cd.

A 4,70 méteres hosszával az LE Concept méretei gyakorlatilag megegyeznek az Infiniti G szedánéval, alátámasztva az Infiniti azon tézisét, hogy zéró kibocsátás nem feltétlenül jelent kis méretet, sőt a luxust sem kell nélkülözni: az LE Concept belseje a felsőkategóriás luxusautókra jellemző kényelmet, és az elektromos hajtásnak köszönhetően sebességtől függetlenül teljes nyugalmat kínál. Az LE Conceptbe jövőt idéző műszerek és technológiai megoldások kerültek, de kiemelt figyelmet kapott az otthonosság és kényelemérzet is – ezt szolgálják a lágy fények, a tökéletes kilátás és a hívogató nyitottság érzet is.

Kompromisszumokról szó sincs sem a tágasság, sem a kényelem terén. A lítium-ion akkumulátorok a padlólemez alatt kaptak helyet, ami – amellett, hogy kompromisszum-mentes belsőtér- és csomagtér-kialakítást tesz lehetővé – az alacsony tömegközéppontnak köszönhetően javítja a jármű irányíthatóságát.

Az Infiniti inspiráló teljesítmény mottójához híven az LE Concept tervezői a járműnek a közlekedésben egyértelműen stimuláló és nem nyugtató szerepet szántak. Ebben segít a 100kW (134LE) leadására képes, 325Nm nyomatékú elektromos motor, amelynek a hatótávja egy feltöltéssel várhatóan 160 km körül alakul. Az ultramodern váltógombbal választhatunk a vezetési módok közül, és a fedélzeti számítógép a központi képernyőn digitális és analóg kijelzőkön keresztül számos információt közöl a vezetővel.

A járművet a már jól bevált, 24 kWh teljesítményű laminált lítium-ion akkumulátor hajtja, amelyet a hozzá adott ChaDeMo DC50kW gyorstöltő 30 perc alatt 80 százalékra képes feltölteni. A tervezett feltöltési módok között szerepel még egy innovatív, otthoni, vezeték nélküli töltőrendszer is. A tekercset tartalmazó töltőpad indukciós elven működik majd. Az intelligens parkolássegítő rendszer (Intelligent Park Assist) a járművet automatikusan az optimális helyzetben állítja rá a töltőpadra, a vezetőnek pedig nem kell kábelek és csatlakozók bedugásával bajlódnia. A magasfrekvenciás, érintés nélküli töltő az autó kijelzőjén vagy okostelefonon keresztül is vezérelhető, gyermekekre és állatokra nézve teljesen biztonságos, és könnyen beszerelhető az otthoni garázsba.

„A vásárlók fenntartható luxusra vágyó, új generációjának készülő luxusautó teljesítmény terén nem köthet kompromisszumokat. A vevők környezetbarát autót szeretnének, de nem hajlandók jelenlegi luxusautójuk teljesítményéből és kényelméből egy jottányit sem engedni” – mondta Bernard Loire.

Az LE Concept zéró kibocsátása és kompromisszum-mentes luxusa új fejezetet kíván nyitni a kompakt prémium elektromos járművek piacán, ahol az Infiniti vezető szerepet szeretne betölteni a 2014-re tervezett sorozatgyártást követően.

Forrás: http://autostat.hu