Öko-drive

2020-ban már négymillió elektromos autót adhatnak el évente?

Erre a következtetésre jutott a Pike Research a legutóbbi felméréséből. Az olaj drágulása mellett az olyan autók megjelenése is kedvez az alternatív hajtású gépek elterjedésének, mint a Nissan Leaf és a Chevrolet Volt.

2010 végén érkezett meg a Nissan Leaf és a Chevrolet Volt, melyek mindennapos használatra alkalmas alternatívát jelentettek a belsőégésű motorral hajtott gépekkel szemben. A Pike Research szerint Észak-Amerika, Ázsia, és Nyugat-Európa a fő piaca az elektromos autóknak, melyeket két fő kategóriába sorolnak: plug-in elektromos autók (PEV) és hibrid elektromos autók (HEV). A második kategória az utóbbi évtizedben terjedt el, és átmenetet képeznek a teljesen elektromos és a hagyományos motorral szerelt modellek között.

A Pike Research arra a következtetésre jutott, hogy 2020-ban akár 3.8 millió elektromos autót adhatnak el évente szerte a világon.

Egyre többet fogunk bedugni?

„Az elektromos autók eladásai nem hozták a szintet, amit az autógyártók elvártak, és amiről a politikusok szónokoltak, de a piac folyamatosan bővül, mivel az üzemanyagárak magasak maradtak, és a fogyasztók is egyre inkább keresik a belsőégésű motorok alternatíváit”- mondta Dave Hurst senior elemző.

„A plug-in elektromos autók eladása általánosságban 40%-kal fog nőni évente az évtized végéig, miközben az általános értelemben vett autópiac csak két 2%-kal fog nőni éves szinten”- tette hozzá.

A plug-in elektromos autók kategóriáját (PEV) további két csoportra osztották: plug-in elektromos hibridek (PHEV) és akkumulátoros elektromos autók (BEV). A jelentés szerint a PHEV-ek eladási száma lassabban fog növekedni, mint a BEV-eké, kivéve Észak-Amerikát és Latin-Amerikát. Ezekben a régiókban a nagyobb hatótávolság miatt döntenek inkább a hibridek mellett. A többi területen a magasabb üzemanyagárak és a nagyobb urbanizáció miatt vonzóbb alternatíva az akkumulátoros autó.