Öko-drive

Vezeték nélküli töltést tesztel a Toyota

A rendszer lényege, hogy nincs szükség fizikai összeköttetésre a jármű és a töltőpont között: a Toyota mágneses rezonátorokat helyezett el a parkoló burkolatában, így nem kell kábelt használni a töltéshez. A zsinór nélküli töltőberendezést egy 50 cm átmérőjű, leginkább egy vastag frizbire emlékeztető korongban alakították ki. Ha az autó beparkol, a korong automatikusan kiemelkedik, és az elektromos áramot az autó alatt létrejövő mágneses mező szállítja.

A tesztelés első szakasza januárban kezdődik Japánban, és a mérnökök abban reménykednek, hogy sikerül reprodukálni a mindennapi élethelyzeteket. A Toyota állítja, hogy egy Prius méretű autót 90 perc alatt lehet újratölteni a zsinór nélkül rendszerrel – ugyanennyi időt vesz igénybe az is, ha a hagyományos kábeles összeköttetést használják.

A gyártó egyelőre nem erősítette meg, hogy a rendszer mikor kerülhet sorozatgyártásba.

A megoldás egyébként nem új keletű a japánoknál: a Toyota birtokában lévő Lexus egyik tanulmányával már demonstrálták azt, hogy a zsinór nélküli töltésben látják a jövőt.