Öko-drive

Nagy a lemaradás a zöld autók terén

Egy friss tanulmány szerint nagy az Európai Unió lemaradása a járművek károsanyag-kibocsátása tekintetében. Ha valóban szeretnék környezetbarátabbá tenni a közlekedést 2025-ig, akkor fel kell gyorsítani a folyamatokat.

A brit Ricardo-AEA tanulmánya szerint az európai tagállamok 2020-ra képtelenek az előírt kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátást teljesíteni. A 2025-re tervezett 70 gramm/kilométeres szintet csak úgy lehetne elérni, ha 2025-re minden második eladott jármű hibrid, vagy elektromos lenne Európában, írja az autopro.hu.

Az EU szerint a hibridek akkori 1615 eurós felára három év alatt megtérülne. Ugyanezt a hatást lehetne elérni, ha a kocsik 22 százaléka lenne hibrid, hét százalékuk pedig kibocsátás nélküli elektromos hajtással kerülne forgalomba.

A zöldek szerint még ez is kevés lenne, ők a hatvan gramm/kilométeres kibocsátást tartanák elfogadhatónak, ehhez a kocsik 24 százalékának elektromosnak kellene lenniük. Elég optimista vágy ahhoz képest, hogy ma az unió tagállamaiban eladott kocsik csupán egy százaléka hibrid és csak 0,1 százaléka elektromos.