Öko-drive

Jövőre egy elektromos versenygéppel vág neki a Nissan Le Mansnak

2013.02.26. - 08:17  |  Nincs hozzászólás

A Nissan elnöke tegnap este jelentette be, hogy 2014-ben egy elektromos versenyautóval „szállják meg” a kísérleti kategóriát, és később egy teljes programot indítanak az LMP1-es osztályban. A japánok már maximális erőbedobással dolgoznak a szimulátorban, de egyelőre nem árultak el részleteket a típusról.

A Nissan számára nem ismeretlen a 24 órás versenyen történő kísérletezés, mivel 2012-ben a DeltaWing projekttel indultak, és ezzel elsőként foglaltak helyet a „Garage 56-ben”, de a következő évben már kiszálltak a projekt mögül. Idén a Green GT viszi a kategóriát, míg jövőre érkezhet a Nissan elektromos gépe.

Carlos Ghosn tegnap este jelentette be az ambiciózus terveket Yokohamában, ahol a Nismo új központját adták át: a jövőben a Nismo lesz a sportos modellek hivatalos névadója, és minden sporttevékenységet alá fognak berendelni.

„Egy olyan autóval fogunk visszatérni Le Mansba, mely egy nagysebességű tesztpad lesz a legkeményebb körülmények között – az utcai és a versenyautókban alkalmazott elektromos technológia számára egyaránt”- mondta Ghosn.

Darren Cox, a Nissan globális motorsportprogramjáért felelős igazgatója elmondta, hogy mindez az első lépés lesz egy későbbi LMP1-es program megvalósításához.

„Azt hirdetjük, hogy nálunk minden az innovációról és az izgalomról szól”- mondta Cox a radiolemans.comnak adott interjúban. „Ha nem próbáltunk volna meg minden évben bejutni az 56-os garázsba, akkor nem lennénk innovatívak. Ez az indulási lehetőség a leginnovatívabb autónak ad helyet minden évben. Nálunk minden erről szól. Nem arról van szó, hogy egyszer fogjuk használni, majd továbbállunk. Tényleg ki akarjuk használni ezt a lehetőséget, hogy megmutassuk a bennünk rejlő innovációt.”

A Nissan jelenleg is mérlegeli a lehetőségét és a megvalósíthatóságát annak, hogy mikor léphetnek be az LMP1-es kategóriába, és ebben együtt dolgozik az ACO-val és az FIA-val. 2014-ben új szabályok jönnek, melyek még inkább az energiahatékonyságról fognak szólni.

„Egy olyan területre érkeztünk, mely nincs feltérképezve. Nem tudjuk, hogy milyen jó lesz ez a technológia. Nyilvánvalóan már most hatalmas munkát végzünk a szimulációval. Azt gondoljuk, hogy meglehetősen pontos képünk lesz, amikor eljutunk a végső pontra a szimuláció terén. De futtatnunk kell ezeket az autókat, és meg kell látnunk, hogyan is működik.”

„Az 56-os garázzsal és a nyitott szabályokkal nincs megkötve a kezed. Különböző dolgokat csinálhatsz. Már most más és más stratégiákról beszélünk, és arról, hogyan használod az elektromos technológiát. Nagyon érdekes dolog. Igen, lesznek szalagcímek arról, hogy (x idő alatt) menni fogunk egy kört Le Mansban egy elektromos autóval. De valójában azt a stratégiát övezi a legnagyobb érdeklődés, hogy miként használod az elektromos energiát.”

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »