Öko-drive

Városban és pályán is otthonosan mozog: az új Honda NSX

Valószínűleg csak 2015-ben kerül szériagyártásra az NSX utódja, melyre meglehetősen sokat kell várni. Városban elsőkerék-hajtású elektromos autó, pályán pedig összekeres sportkocsi – ezt ígéri a japánok koncepciója.

2015-re rebesgetik a McLaren-Honda páros visszatérését a Forma-1-ben, így az új NSX szériagyártása illene a koncepcióba – kérdés, hogy a McLaren mennyire lenne boldog egy „házon belüli” konkurenssel például az MP4-12C-nek. Habár a Honda Forma-1-es visszatérése egyelőre pletyka, az NSX érkezése biztos, kérdés csak az időpont.

A cég egy animációt is elkészített, melyben a gép működését szemléltetik: bizony, az idők változnak, és a legendás gép utódja már kizárólag elektromos hajtással is működhet városban, köszönhetően az első kerekeknél elhelyezett elektromos motoroknak. A váltó szintén kapott egy elektromos egységet, és állítólag egy V6-os teszi majd teljessé a középmotoros elrendezést. A Sport Hybrid SH-AWD névre hallgató rendszer egyszerre lesz spórolós hétköznapi megoldás és versenypályára való összkerékhajtás.

Természetesen nem maradhatott el a fékezésienergia-visszanyerés sem. Kérdés, hogyan sikerül megoldani a bonyolult rendszer jelentette többletsúlyt, és az milyen hatással lesz a menetdinamikai tulajdonságokra.

YouTube előnézeti kép