Öko-drive

Ne nevess ki! Renault Twizy F1-es ruhában

A Renault SportF1 gondolt egyet, és Forma-1-es köntösbe öltöztette az elektromos minijét, melyet többek között Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel is vezetett már. Brutális szárnyak és tapadás a koncepción.

„Óriásit” alkotott a francia gyártó részlege azzal, hogy F1-re hajazó kiegészítőkkel látta el a Twizyt: a gép a Renault SportF1 hagyományos sárga-fekete árnyalatait kapta, és a fenti szögből megidézi a legendás „teáskannát” is, a cég turbófeltöltéses gépét a 70-es évekből.

Ami a kiegészítőket illet: első és hátsó szárny, oldalkötény, diffúzor, és a királykategóriában használt gumikra emlékeztető hengerek a négy sarokban. A végeredmény egyszerre megmosolyogtató és ígéretes, de a részleg csak koncepciónak szánja a dolgot. Kár, mert szívesen látnánk viszont a paddockban és az utcákon…

„Ez a Twizy idősebb, egyben ördögi testvére. És F1-es KERS-szel van felszerelve”- írja a Renault Sport.

A teljesítmény terén sem kell szerénykednie: a Twizy ugyanolyan 100-as sprintre képes, mint a Renault legerősebb utcai autója, a Megane RS. Az autó tömege 564 kg, ami 91-gyel több, mint a hagyományos Twizyé, de a KERS-nek köszönhetően sokkal jobb a mutatója az egy lóerőre eső súly tekintetében: 5.8 kg jut 1 lóerőre, szemben az alapmodell 25kg/lóerő értékével.

A KERS összesen 30 kg-t nyom, és elektromos motort, lítium-ion akkumulátort, illetve vezérlőegységet foglal magában. A rendszert a hátsó ülés helyére építették be, és a 17 lóerős elektromos motor teljesítményét fokozza. Ha az akkumulátor teljesen fel van töltve, akkor további 79 lóerővel nő a teljesítmény. A kormányt a Formula Renault 3.5-ben használt versenyautó inspirálta.