Öko-drive

Toyota a Pikes Peaken: továbbfejlesztett elektromos versenygéppel a rekordért

Egy évvel ezelőtt 10:15.380 másodperc alatt ért fel a P002 a coloradói hegy tetejére, és ezzel új rekordot állított fel az elektromos gépek között. Az együléses autó nemcsak Amerikában tartja a rekordot: a mérföldkőként használt Nürburgring Nordschleifén is az övé az első hely az említett kategóriában. Az autó jelenleg úton van az Észak-Karolinában található Salisburybe, ahol a TOYOTA Racing Development U.S.A. Inc. (TRD USA) fogja kezelésbe venni.

Június 30-án Rod Millen ülhet be a volánja mögé, hogy megdöntse a tavalyi időt. A Toyota a 2012-ben szerzett adatok és tapasztalatok alapján csiszolja a gépet, melynek aerodinamikája és teljesítménye is feljebb lép egy szintet. A verseny előtti tesztnapokon a TMG csapata fogja kezelni és karbantartani a motort, míg az autó futtatásáról a TRD USA gondoskodik.

Az akkumulátorok feltöltését egy Toyota Hiace hátuljában kialakított rendszer biztosítja, mely a TMG DC Quick Charger névre hallgat. Alapja egy 42 kWh-s lítium-ion akkumulátor, melyet a hálózatról lehet táplálni. A bázist egy éjszaka alatt töltik fel, és független, nem helyhez kötött egységként támogatja a P002 „táplálását” az úttörő technika: segítségével a hegyen lehet felölteni a versenyautót, ahol nincs hálózati ellátás.

Claudia Brasse a következőket mondta a projekttel kapcsolatban: „Az elvégzett fejlesztések révén még nagyobb szintű teljesítményre számítunk a P002-től, melynek ismét meg kellene erősítenie, hogy a TMG EV P002 a mérce az elektromos versenyautók között. Ahogy az elektromos erőforrásról, ugyanúgy a töltéssel kapcsolatos infrastruktúráról is elmondhatjuk, hogy sikeres innovációt hajtunk végre rajta. Egy rugalmas megoldással rendelkezünk, mely hozzáigazítható az eltérő verseny- és személyautókhoz is. Már nagyon várjuk, hogy ismét demonstráljuk az elektromos autók technológiájának mindkét aspektusát a Pikes Peaken.”