Öko-drive

Közel 40 éves rekord lett a múlté: 328 km/órás tempó egy elektromos géppel

A Draysonnak alaposan kezelésbe kellett vennie a Le Mans Seriesre tervezett Lola B12 69/EV-t. Annak érdekében, hogy az autó indulhasson a könnyű gépeknek kiírt kategóriában, a súlyát le kellett vinni egy tonna alá – versenyző nélkül. A versenyautót eredetileg bio-etanollal hajtották, de a belsőégésű motort egy 20 kWh-s akkumulátorral helyettesítették, mely 850 lóerős teljesítményt garantál.

A karosszériát újrahasznosított karbonból készítették, és az volt a cél, hogy minimalizálják a légellenállást. A módosításoknak köszönhetően Lord Drayson tegnap 328.6 km/órás sebességet ért el vele a Yorkshireben található Elvington reptéren. A rekordot a Nemzetközi Automobil Szövetség is bejegyzi.

A korábbi rekordot 1974-ben állította fel a Battery Box General Electric: akkor 281.6 km/órával száguldottak a szárazföldön.

„Remélem, mindez megmutatja az embereknek, hogy milyen potenciál rejlik az elektromos autókban a jövőre nézve”- mondta Drayson a BBC-nek, aki korábban miniszter is volt.

„Nyilvánvaló, hogy ez egy nagyon speciális versenyautó, de két dolgot mondunk azzal, hogy felállítottuk ezt a rekordot itt Angliában: az egyik útmutatást jelent a jövőre.  A technológia, melyet kifejlesztettünk ehhez az autóhoz, be fog gyűrűzni az utcai autókba, melyeket a mindennapokban is használunk. Másodsorban egy üzenet, miszerint  Anglia az élen áll és vezető ebben a technológiában”- mondta a cégalapító.

A Drayson Racing a Formula E-ben is érintett, mivel csapatot fognak indítani a 2014-ben rajtoló elektromos bajnokságban.