Öko-drive

Peugeot 208: Egy izmozó hibrid készül bemutatkozni

A francia autógyártó is folyamatosan kísérletezik a különböző hibridrendszerekkel, melyek az ideálisabb fogyasztás mellett a tisztább jövőt szolgálják.

A Peugeot már le is szállított az első 208 GTi típusokat, de ezzel nem ért véget a széria fejlesztése, hiszen a mérnökök már azon morfondíroznak, hogy miként is lehetne átmenteni ezt az erőt egy messze takarékosabb, hibrid formába. A lehetőségek és a technika adott, miközben a 208 Hybrid FE névre hallgató koncepció az idei Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni az ősz folyamán.

Ez a konstrukció a GTi-hez hasonlóan remek vezetési élményt kínál majd a maga 8 másodperces gyorsulásával (0-100 km/óra). Az 50 gramm/kilométeres kibocsátással és a mindössze 2,1 literes átlagfogyasztással azonban egy messze hatékonyabb autóról beszélhetünk. Ez természetesen nemcsak a hibrid hajtással kiegészült kis benzinmotornak tudható be, hiszen a gép tömege 1000 kg alá esik majd, köszönhetően a 200 kg-os „lefejtésnek.”

A villanymotor 40 lóerő leadására képes, melyet a 90 cellás lítium-ion akkumulátor kelt és tart életben. Ha csak az elektromos üzemmódban kívánjuk használni a gépet, akkor körülbelül 14-19 kilométert tudunk megtenni vele. Ez azonban egyelőre továbbra is csak egy tanulmányautó, nincs szó sorozatgyártásról. A modell azonban újabb és erős alapot jelenthet a jövő típusainak.