Öko-drive

BMW i3: A megosztó elektromos „kicsike”

A BMW immáron hivatalosan is elérhetővé tette a BMW i3 elektromos autójának adatait, melyeket most a tisztajovo.hu szerkesztősége is megoszthat olvasóival.

A BMW i3 hivatalos leleplezésére a hónap végén kerül sor. A bajorok azonban ezen a héten minden fontos információt megosztottak az elektromos autójukról, mely egyelőre úgy tűnik, hogy rendkívül meg fogja osztani a márka szimpatizánsait. A BMW első zéró emissziós szériagyártású autója élőben a szeptemberi Frankfurti Autószalonon fog bemutatkozni.

A gyártó hangsúlyozza, hogy egy rendkívül alapos és költséges fejlesztés végeredményeként építette meg a 257 centis tengelytávolságú négyszemélyes (négyajtós) BMW i3 névre hallgató modelljét. Az autó üres tömege mindössze 1195 kilogramm. Ez az adat egyben 50:50 százalékos súlyelosztást is jelent, mely a konkurenciák esetében nagyon erősnek és versenyképesnek számít.

Az autó szíve egy hűthető-és fűthető lítium-ion akkumulátoros csomag, mely összesen nyolc modulból áll. Ez modulonként 12 cellát jelent. A 96 cella feszültsége összesen 22 kWh-s. Ez egyenként 3,75 voltot jelent. A töltési idő az 50 kW teljesítményű gyorstöltő egységgel 20%-os töltöttségi szintről 30 percen belül érhetjük el a 80%-ot. A háztartásbeli hálózatról ez több mint 8 órát vesz majd igénybe. A ConnectedDrive vezérlésnek köszönhetően a töltés az okos telefonunkról is könnyedén kezelhető, irányítható lesz. Ugyanez vonatkozik majd a klímaberendezésre és az akkumulátor fűtésére is.

A motor 170 lóerő leadására képes, melynek maximális forgatónyomatéka 250 Nm. A BMW i3 7,2 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, míg 60 kilométer/óra esetében csupán 3,7 szekundumra van szüksége. Ha a 80-120 kilométer/órás távot nézzük, akkor pedig 4,9 másodpercről beszélhetünk. A végsebességet 150 kilométer/órában határozták meg a mérnökök.

A hatótávolság a BMW saját mérései alapján 130 és 160 kilométer között mozog, mely természetesen nagyban függ az időjárástól és a különböző útviszonyoktól is.