Öko-drive

Nincs elvetve a hibrid Corvette Stingray ötlete

A korábbi hivatalos tájékoztatás ellenére még mindig van esély arra, hogy a 2014-es Corvette Stingray egy hibrid verzióban is elérhető legyen a potenciális vásárolók számára.

Az elmúlt időszakban sok érdekes hír és információ látogatott napvilágot a már nagyon várt típusról. A hónap elején a Corvette főmérnöke, Tadge Jeuchter elmondta, hogy valamikor a jövőben a hetedik generációs sportkocsiba egy start/stop technológia is beépítésre kerülhet.

Jeuchter azonban hozzátette, az új platform nem alkalmas arra, hogy abba egy elektromos motort és akkumulátort építsenek bele. A főmérnök nyilatkozata ellenére a General Motors nem vetette el a hibrid Stingray megépítését, mellyel a gyártó újabb és újabb vásárolói piacokat célozhatna meg.

Mark Reuss, a GM elnöke a Los Angeles Times lapnak elmondta, ez még mindig egy nagyon vonzó ötletet jelent számukra, amit igazán szórakoztató lenne megvalósítaniuk. Ha minden megvalósításra kerül, akkor a C7 Corvette a McLaren P1-hez és a LaFerrarihoz hasonlóan egy elektromost motort és KERS rendszert is kaphat, ami újabb plusz lóerőket jelentene.

Reuss egy metálszürke Stingray Convertible-lel érkezett meg a Los Angeles Times szerkesztőségéhez, ahol a következő válasszal állt elő arra a kérdésre, születhet-e környezetbarát verziója a V8-as sportautónak.

„Ne nevessünk. Szerintem ez egy nagyon vonzó elképzelés – tényleg. „Úgy vélem, mókás lenne megcsinálni, új adottságokat alakítana ki a cégen belül, és az emberek szeretnék”- mondta Reuss.

A hetedik generációt jelenleg 6.2 literes V8-as hajtja 455 lóerős teljesítménnyel, de már készülnek a kémfotók a Z07-esről, mely a jelenlegi szériánál is erősebb lesz. A Corvette főtervezője korábban elmondta, hogy olyan finomságok bekerülhetnek a gépbe, mint a start-stop rendszer, de egy hibrid verziót kizárt a lehetőségek közül.

A közvetlen befecskendezés és a hengerlekapcsolás már bekerült a Corvette-be, kérdés, csatlakozik-e az olyan nagyágyúkhoz, mint a LaFerrari és a McLaren P1, melyek hibrid rendszerrel vannak a felszerelve. Amerikában teljesen újdonság például a KERS, mivel a tengerentúlon a régi vágású szívó V8-asokban hisznek.

„Izgalmas cuccnak ígérkezik – tényleg így gondolom. Ez cool”- jegyezte meg Reuss.