Öko-drive

Szeptember 10-én érkezik a BMW i8: ez nagyon mutatós lesz!

Már régóta terjednek az interneten az álcázott BMW i8 képei, és a cég sem csinál titkot a modell fejlesztéséből és annak aktuális állapotából. Most egy videót is közzétettek, melyben a plug-in hibrid sportkocsi végleges vonalai sejlenek fel. A német gyártó hangsúlyozza az elektromos hajtás fontosságát, és mi mással kezdődhetne a videó, mint egy villanykörtével.

A hátsó tengely fölé építik be az 1.5 literes, turbóval lélegeztetett benzinmotort, melynek teljesítménye 170 kW/320 Nm, és hozzá egy elektromos motor társul az első tengelyen. Utóbbi 96 kW-ot és további 250 Nm-t állít hadrendbe: összesen 266 kW és 570 Nm mozgathatja a sportkocsit. A belsőégésű motor erejét egy hatfokozatú automata váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

A BMW közlése szerint az i8 35 kilométert tud megtenni elektromos üzemmódban, míg 120 km/óráig képes felgyorsulni környezetbarát hajtással. A két erőforrás kombinációja esetén válik összkerekessé az autó: végsebessége 250 km/óra, százra 4.5 másodperc alatt gyorsul fel.  Átlagfogyasztása 2.5 liter körül alakul, a hatótáv így 500 kilométer felett van.

Hagyományos hálózatról kevesebb, mint három óra alatt tölthetjük fel az akkumulátort, míg a BMW i Wallbox segítségével ez két órát sem vesz igénybe. A “LifeDrive” névre hallgató felépítésnek köszönhetően az autó súlypontja „nagyon alacsony”, és közel tökéletes 50:50-es súlyelosztást értek el.

Az eDrive négy opciót tesz lehetővé a vezető számára: Comfort, Eco Pro, Drive és Sport üzemmódból választhatnak a szerencsés tulajdonosok.