Öko-drive

Frankfurtban debütál a teljesen elektromos Golf: népautó lesz?

Kívülről a kék dekorcsík, a teli hűtőrács és az egyedi felnik különböztetik meg első pillantásra a Golf elektromos hajtású verzióját. A cég zéró emissziós autóként hirdeti, mivel nem hibrid, azaz hajtáslánca nélkülözi a belsőégésű motort. (Abba most ne menjünk bele, hogy a kocsi gyártása mennyi CO2-vel terheli a környezetet.)

Hajtásáról egy 115 lóerős elektromotor gondoskodik, mely 270 Nm-t tud, és ezzel 10.4 másodperc alatt van százon. A végsebességét 140 km/órában korlátozza a VW. Köszönhetően a 24.2 kW/órás akkumulátornak, a hatótávot 190 kilométerre teszik.

Az e-UP! méretének megfelelően valamivel visszafogottabb teljesítményű lesz: motorja 82 lóerős és 210 Nm nyomatékkal rendelkezik. Százra 12.4 másodperc alatt gyorsul fel, hatótávolsága 160 km. Végsebessége 130 km/óra.

A VW gazdag felszereltséggel igyekszik majd ellensúlyozni a várhatóan nem szégyellős alapárat: automata klíma állófűtéssel, navigáció, szélvédőfűtés, LED menetfény, míg az e-Golf esetében a teljes világítótest LED-ből áll.