Öko-drive

Hivatalos képeken a BMW i8: hibrid sportoló 38 millióért

4.4 másodperc alatt van százon a BMW benzines hibrid gépe, melynek ára 126 000 euró, azaz megközelítőleg 38 millió forint.

A BMW i8 az első olyan szériaautó, mely lézerlámpákkal lesz rendelhető opcionálisan: ez ezerszer intenzívebb, mint a LED-fény. A vásárlók háromféle felszereltségi szint közül választhatnak, a színek terén pedig négy variáns áll rendelkezésre mind a belső, mind a külső esetében.

A hátsó tengely fölé építik be az 1.5 literes, turbóval lélegeztetett benzinmotort, melynek teljesítménye 231 lóerő és 320 Nm-t ad le, hozzá egy elektromos motor társul az első tengelyen. Utóbbi 131 lóerőt és további 250 Nm-t állít hadrendbe: összesen 362 lóerő és 570 Nm mozgathatja a sportkocsit. A belsőégésű motor erejét egy hatfokozatú automata váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

A BMW közlése szerint az i8 35 kilométert tud megtenni elektromos üzemmódban, míg 120 km/óráig képes felgyorsulni környezetbarát hajtással. A két erőforrás kombinációja esetén válik összkerekessé az autó: végsebessége 250 km/óra, százra 4.4 másodperc alatt gyorsul fel; a rugalmasság is magáért beszél, miután 4.3 másodpercre van szüksége, hogy 80-ról 120 km/órára gyorsuljon. Átlagfogyasztása 2.5 liter körül alakul, a hatótáv így 500 kilométer felett van. Az önsúlyt 1490 kilogrammra sikerült lenyomni, és 100 kilométeren mindössze 59 g/km CO2-kibocsátást adtak meg.

Hagyományos hálózatról kevesebb, mint három óra alatt tölthetjük fel az akkumulátort, míg a BMW i Wallbox segítségével ez két órát sem vesz igénybe. A ’LifeDrive’ névre hallgató felépítésnek köszönhetően az autó súlypontja „nagyon alacsony”, és közel tökéletes 50:50-es súlyelosztást értek el.

Az eDrive négy opciót tesz lehetővé a vezető számára: Comfort, Eco Pro, Drive és Sport üzemmód között választhatnak a szerencsés tulajdonosok.