Öko-drive

Gyorsul a Renault Twizy F1: állva hagyja a Megane RS-t

A Renault szakemberei összemérték az elektromos Twizy és a benzines Megane RS tudását, melyből a látványos kisgép került ki győztesen. A Twizy hangja legalább olyan érdekes, mint a teljesítménye.

A Renault idén mutatta be a Twizy F1-es átiratát, mely látványos kiegészítőkkel és KERS-rendszerrel van felszerelve.  A rendszert a hátsó ülés helyére építették be, és a 17 lóerős elektromos motor teljesítményét fokozza. Ha az akkumulátor teljesen fel van töltve, akkor további 79 lóerővel nő a teljesítmény. A kormányt a Formula Renault 3.5-ben használt versenyautó inspirálta.

A Megane RS-t 2 literes turbómotor hajtja, melynek teljesítménye 265 lóerő, és 360 Nm jut az első kerekeknek. Ezzel a motorral állították fel a Nürburgringen az elsőkerék hajtású kategóriában a körrekordot.

Papíron mindkét autó azonos 100-as sprintet tud, de a cég házi versenyén a Twizy került ki győztesen. A Red Bull Racing versenyzői korábban már kipróbálták az elektromos „szúnyogot”.

Az első videót itt, a másodikat pedig itt találjátok!