Öko-drive

BMW eS1000RR az elektromos versenymotor valósággá vált

BMW Motorrad is elkötelezett híve a környezettudatosságnak és már néhány éve tervezi is a München központú motorgyártó, hogy egy teljesen elektromos hajtású szupersport kétkerekűt is a piacra dobjon, írja az auto-live.hu. Nem tudni, hogy ezidáig a technológia fejlettsége, vagy a gyártás költségei szabtak határt az új modell érkezésének, azonban az alábbi képek tanúbizonysága szerint már nem lehet sok hátra az eS1000RR bevezetéséig. Persze a hivatalos név nem ez, hanem egyszerűen eRR, azonban külsőre letagadhatatlan a hasonlóság a S1000RR szupersport gépéhez viszonyítva.

Talán az erőforráson és a festésen kívül minden elemében meg is egyezik a legendás sportmotorral, azonban természetesen nincs rajta kipufogórendszer és így hangtompító sem, mely csak még érdekesebbé teszi a látványt. A karosszéria a harmadik generációs S1000RR-hez hasonlít egyértelműen, melyen a jellegzetes RR-vonal is megfigyelhető, ami a motor elejénél lejt, majd az eddigi üzemanyag-tartály után hátrafelé meredeken emelkedik, továbbá a kontúrok és a formák mennyisége tökéletes összhangban van. A fényezés ezúttal trikolór, mely fekete, fehér és zöld színeket tartalmaz.

the-electric-bmw-err-is-real-here-is-the-concept-video-photo-gallery_6

Egyelőre sajnos technikai specifikációk nem állnak rendelkezésre a motor meghajtását illetően, azonban a könnyű, karbonszálas karosszéria mellé az elektromos szupersport kétkerekű elektromotorjának nagyjából 200 lóerőt kellene teljesíteni ahhoz, hogy ugyanazt a menetdinamikát legyen képes nyújtani, mint hagyományos társa.

the-electric-bmw-err-is-real-here-is-the-concept-video-photo-gallery_3

A BMW Motorrad vezetője Stephan Schaller azt nyilatkozta az új elektromos generációval kapcsolatban, hogy “megkérdeztük magunktól, hogy mi történne, ha egy sportmotort kereszteznénk elektromos meghajtással. A kísérleti motorkerékpár, az eRR adta meg a választ, mely zéró emisszió mellett, teljesen elektromos hajtással egy új, izgalmas szintre emeli a motorkerékpározást.”

Az eRR leghamarabb az idei EICMA során kerülhet teljes mértékben leleplezésre, azonban Schaller úr nyilatkozata szerint előfordulhat, hogy a bemutatásra még egy kicsit várni kell, így elképzelhető, hogy csak Milánóban fog rá sor kerülni.