Öko-drive

Megnyílt az első villamosított út Svédországban

A világ első villamosított autópályája-szakaszát a közép svédországi Gävle városában adták át 2016. június 23-án, melyen elsőként az elektromos meghajtású G 360-as Scania teherautó közlekedett, írja a holvezessek.hu.

9eg600z6fb

Svédország elkötelezettsége a fenntartható közlekedés irányába

A svéd kormány minisztere, az állami szektor vezetője elmondta, hogy az üzleti szféra és az villamosított út fejlesztését kézben tartó regionális állami hatóság is tagja a kezdeményezésnek. A technológia a svéd kormány, az állami- és a magánszektor közötti több éves együttműködés eredménye. Ez az összefogás mutatja Svédország elkötelezettségének erősségét a fenntartható közlekedés irányába.

A Scania és a Siemens közös technológiája

Claes Erixon, a Scania Kutatás és Fejlesztés Központjának vezetője beszámolt arról, hogy a Scania jármű a fülke mögött elhelyezett áramszedővel van felszerelve. Ez az áramszedő kapcsolódik az elektromos légvezetékhez, mely az út jobb oldali sávja fölött húzódik, és felhasználja a Siemens által fejlesztett technológiát. A teherautó szabadon rá- és lecsatlakozhat a felsővezetékről akár menet közben is, mert abban az esetben, amikor hálózatra van kapcsolva, elektromos járműként működik, máskor pedig hibridként rója az utakat. Az összes, a jövőben ezen az úton közlekedő Scania jármű hibrid, Euro 6-os tanúsítvánnyal ellátott, bioüzemanyaggal hajtott teherautó lesz.

Megnyílt az első villamosított út Svédországban

Az új technológia úttörője, a Scania és a Siemens különböző svéd magán- és állami szerv támogatását élvezi, úgy mint a Svéd Közlekedési Adminisztrációs Szervezet, a Gävleborg Regionális Hatóság, a Svéd Energia Ügynökségi Hatóság és a Vinnova Innovációs Ügynökség.

Jó megoldás a környezet számára, ugyanakkor munkahelyeket teremt és elősegíti a gazdasági növekedést. A hivatalos megnyitó ünnepségen részt vett Anna Johansson közlekedési miniszter és Ibrahim Baylan energiaügyi miniszter, valamint a Közlekedési Adminisztrációs Szervezet általános igazgatója, Lena Erixon és az Energiaügyi Hatóságtól Erik Brandsma.

A technológia elnyerte a miniszterek tetszését, és kifejtették, hogy ennek a megoldásnak a pozitívumait a környezet közvetlenül érezheti, valamint a növekedés és a svéd munkahelyteremtés szempontjából is hasznos, élenjáró, a fenntartható közlekedés irányába mutató újítás.