Öko-drive

Egy elektromos szörnyeteg a magyar utakon!

2016.09.09. - 11:26  |  Nincs hozzászólás

Egy magyar készítésű, teljesen elektromos motor/bicikli került az utakra. Egy igazi vadállat, ha hihetünk a készítőnek, de az érzékeny lelkületűeknek sem kell megijednie, hiszen ez a szörny rendelkezik utcai móddal is, így bárhol bármikor legálisan használható.

Kovács Pétert saját bevallása szerint mindig is érdekelték az elektromos járművek. Így született meg első, saját építésű E-bike-ja, amit cirka másfél évvel ezelőtt kezdett el összeszerelni. Az alkatrészeket is ő maga válogatta össze a világ minden pontjáról, ezért közel 6 hónapot vett igénybe a motor/kerékpár megépítése. A 6 kW teljesítményű jármű iránt sokan el is kezdtek érdeklődni, ekkor döntött úgy a tervező, hogy meghirdeti egy külföldi oldalon, ahol két nap alatt el is kelt a csodajárgány.

13940097_1187509654639745_1395982349_o-2

A történet azonban itt nem ér véget, hiszen Péter ezután úgy döntött, épít magának egy „brutálisabbat”, amivel jelenleg is szeli az utakat. A motor mind külsőre, mind belsőre lenyűgöző, Magyarországon ez a leggyorsabb elektromos kerékpár. Mivel teljesen saját célra építette, sokkal jobban odafigyelt az alkotóelemekre.

13918580_1187509714639739_1462733964_o-2

„A váz egy Qulbix Raptor 165-ös típus. Nagyon tetszett a geometriája, de mivel ezt a vázat már a szlovén Qulbix cég nem gyártja, nehezebb volt beszerezni, de Németországban volt egy hirdetve, újszerű állapotban, szóval egyből lecsaptam rá.” – írta nekünk Péter – Következett az elektronika. „A hátsó villanymotor egy qs205-ös, tömege 14 kg. […] Az elektronikus vezérlő eredetileg motorokra készült, és mivel nagy teljesítményt elbír, jó hatásfokkal ezért ezt választottam az E-bike-omhoz. Az akkumulátor pedig 10 darab Lipo akksiból áll, összekötve 84 V, 32 Ah teljesítménnyel.”

13940188_1187509664639744_285110041_o-2

A Raptor jelenleg 13.000 Wattos, aminek két beállítása van – utcai és off-road - amik között egy telefon segítségével tud váltani. Az utcai mód lekorlátozza a motort, 250 Wattra és max 25 km/h sebességre, ami nem csak azt eredményezi, hogy legálisan használható, de hatótávolsága meghaladhatja a 250 km-t. Off-road módban a vázban rejlő szörny elszabadul, és akár a 108 km/h-t is eléri. Emellett pedig 4 és fél másodperc alatt éri el a 100-at. Persze ilyenkor a hatótáv is lecsökken, viszont még így is kibír 100 km-t egy töltéssel, ami Péter szerint 0-ról maximumra 3 óra alatt tölt fel. Természetesen a kerékpárt tekerni is lehet, ilyenkor az elektronika nem működik és annyit mehetünk vele amennyit „az ember kibír”.

Péternek a jövőre is vannak tervei, pár hónapon belül 20.000 Wattosra szeretné bővíteni a motort, ami már 3,5 másodperc alatt gyorsulna fel 100-ra. Mi sok sikert kívánunk neki.

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »