Öko-drive

A Ford önvezető autójából hiányozni fog egy-két dolog

2016.09.14. - 16:13  |  Nincs hozzászólás

Már többen rebesgették, hogy a Ford Motors is elő fog állni egy önvezető autóval. Ezek a pletykák ezen a héten be is igazolódtak, mivel a Further With Ford konferencián a vezérigazgató, Mark Fields lerántotta a leplet arról, hogyan is fog kinézni a jövő utasszállítása a Ford szerint. Azonban egy valamivel meglepték a nézőket: az autóban nincs se kormány, se pedálok.

Más mesterséges intelligenciával ellátott önjáró autókban még van kormánykerék, gáz és fék pedál, arra az esetre, ha a rendszerrel bármi gond lenne, a sofőr bele tudjon szólni a vezetésbe, így elkerülhetővé téve egy esetleges balesetet. Na ez az a koncepció amit a Ford fogott és kidobta a szemetesbe. Arra ugyan nem érkezett egyértelmű válasz, hogy mi indokolta ezt a döntést, de a további információk talán segítenek megérteni.

Ford is expanding its Silicon Valley operations, creating a dedicated campus in Palo Alto. Adding two new buildings and 150,000 square feet of work and lab space adjacent to the current Research and Innovation Center, the expanded campus grows the company’s local footprint and supports plans to double the size of the Palo Alto team by the end of 2017.

Először is, a Ford egyelőre nem tervezi, hogy ezeket az autókat átlagos felhasználásra bocsássák ki, csakis szervezett utasszállításban gondolkodnak. Ennek fő oka, hogy az autókat egyelőre olyan költséges megcsinálni, hogy egyszerűen nem tudná megfizetni az átlagos autós. 2021-re tervezik bevezetni az, egy applikáción rendelhető szállítási szolgáltatást, ami a Ford szerint fel fogja venni a versenyt az Uber és a Lyft hasonló terveivel.

Further with Ford 2016 Sensor Coverage Area

Másodszor, a Ford Motors hatalmas pénzt és időt fektet abba, hogy év végére megtriplázza a jelenlegi, 10 autóból álló kísérleti flottáját Kaliforniában és Arizonában. Ha minden jól megy, 2017 végére azt a 30-at is megtriplázzák. Ezen kívül legalább ennyi pénzt és időt ölnek a 3D-s feltérképezés, LiDAR, radar és egyéb kameraszenzorok kikísérletezésébe.

Autonomous Vehicle

Forrás: https://media.ford.com/

Rovat további cikkei

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Már a sarkvidéken nyúzzák a BMW elektromos-meghajtású trióját

A 2020-ban és 2021-ben piacra kerülő modellek tesztelése jelen pillanatban...

2019.03.27. - 19:11 tovább »

Minden eddiginél erősebb elektromos repülőt épít a Rolls-Royce

Minden eddiginél erősebb elektromos meghajtású sport- és műrepülőgép...

2019.01.25. - 12:52 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »

Erdősítéssel szorítják vissza az elsivatagodást Észak-Kínában

Több mint 860 ezer hektárnyi erdőt telepítenek az észak-kínai...

2019.04.12. - 13:35 tovább »