Öko-drive

Rövidhírek az autóiparból

Az autóipar ez elmúlt időszakban sem állt le, de határozottan érezhető a nyári lassulás a hírek terén, hiszen alig érkeztek új információk az elmúlt hetekben. Azonban néhány dolog mellett nem lehet szó nélkül elmenni, így két rövidebb hír fog most érkezni.

A Tesla elsöprő sikere

Először is arról kell beszélnünk, hogy mekkora változáson ment át a Tesla. Az elmúlt egy évben, gazdasági szempontból sikert sikerre halmozott. A Visual Capitalist készített egy rendkívül jó képsorozatot arról, hogy mi történt az autóiparral, de legfőképpen a Teslával 2016 óta.

tesla1

Az egyik legfontosabb kép ez, amin az látható, hogy mennyit ér egy márka a tőzsdén, vagyis egészen egyszerűen, konyhanyelven szólva, hogy mennyiért lehetne az egész céget cakkumpakk felvásárolni. Látható, hogy hárman előzik meg Elon Musk cégét, sorrendben a Toyota, a Volkswagen és a Daimler, vagyis a Mercedes. Viszont, ami sokkal érdekesebb, hogy az amerikai nagyágyúkat mind bőven maga mögött hagyta. Ezek kimutatását sem spórolta meg a Visual Capitalist.

tesla2

tesla3

Mind a GM, mind a Ford szinte mindenben túlteljesítette a Teslát 2016-ban, egyet, és talán az egyik legfontosabbat kivéve, a tőzsdei teljesítményt. A GM 52,6 százalékkal növelte tőzsdei értékét, a Ford 13,5-tel, a Tesla viszont lélegzetelállító 1.794,8 százalékkal, mindezt úgy, hogy az eladott autók száma nem éri el a GM által értékesített járművek 1 százalékát, és úgy, hogy -0,8 milliárd dolláros profitot “termeltek”.

A Volkswagen nem pártolja a gyors váltást

Második fontos hír, hogy a Volkswagen – ami a második helyet foglalja el a tőzsdei érték listájában – a jelek szerint nem fogja sürgetni az elektromos autóra történő átállást. Európában pont a VW emissziós botránya miatt lett napi szintű téma az elektromos autó és azok állami támogatása, de Karlheinz Blessing, a személyzeti igazgató szerint ezek a törekvések nem reálisak. Blessing ugyanis úgy véli, a belső égésű motorokról való átállás több évtizedig is eltarthat, mert a hirtelen társadalmi változás hatalmas problémákat okozna.

tesla5

Blessing azt mondta, a technológia rendelkezésre áll, csupán annyi a gond, hogy az elektromos autók szerkezete sokkal egyszerűbb, így nagyjából fele annyi idő alatt lehet őket összerakni. A fogyasztónak és a gyártónak is remek hírek lehetnének, de ez párhuzamosan azt is jelentené, hogy emberek ezrei veszítenék el állásaikat, ha túl gyorsan váltanának a belső égésű motoros autók gyártásáról elektromosra. Blessing úgy tartja egy ilyen technológiai váltásnál figyelembe kell venni a társadalmi következményeket is.

Forrás: http://www.visualcapitalist.com/