Öko-drive

Itt a Nissan 4 alapra épülő terve

A Nissan egy norvégiai eseményen, a Nissan Futures 3.0-n vázolta fel, hogy milyen terveik is vannak a jövőt illetően. Bemutatták az új Nissan Leaf-et, ami akár 378 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel, ami – tekintve hogy alapvetően városi autóról van szó – remek teljesítmény. Ezen kívül bejelentettek a hosszú hatótávú furgont, az e-NV200-at, ami 280 kilométer megtételére lesz képes. Ez képviseli a Nissan terveinek első pillérét.

A második fontos része az elektromos autók népszerűsítése, amit elsősorban azzal szeretnének elérni, hogy az infrastruktúrát jobban kiépítik, így az autósoknak nem okoz majd akkora fejtörést a töltés megoldása, mint ma. A következő 18 hónapban 4.600-ról 5.600-ra szeretnék emelni az Európában elérhető gyors töltők számát.

nissan2

A harmadik pillér az új töltők bevezetése. A jelenlegi töltőket mind a töltőállomásokon, mind az otthoni töltők esetében lecserélik. Az otthoni töltők teljesítményét megduplázzák, 7 kilowattosak lesznek, így egy Leaf-et átlagosan és fél óra alatt teljesen fel is lehet majd tölteni velük, míg az állomásokon található gyors töltők 22 kilowattosak lesznek, amik 2 óra alatt rakják tele energiával az autót. Ezek mellett bemutatták az xStorage, otthoni akkumulátort, ami hasonló a Tesla Powerwall-jához.

nissan3

Ennek kapcsán pedig el is érkeztünk a Nissan terveinek negyedik alappontjához, az ingyenes áramhoz. Az xStorage ugyanis kétirányú, ami azt jelenti, hogy a tulajdonosok vissza tudnak juttatni valamennyi energiát a hálózatra, az autóból, mindezt az xStorage segítségével. Az ötletet mér Dániában le is tesztelték. “A Nissan kétirányú töltőjét használva a vásárlóink felvehetnek energiát a hálózatról, amit aztán később ‘eladhatnak’, hogy azt mások használják. Ez azt jelenti, hogy akik megveszik a V2G töltőt, azoknak csak egyszer kell majd fizetnie az egészért, utána pedig élvezhetik az ingyen áramot.” – írta a Nissan egy sajtóközleményben.