Technika

Étolajjal a Dakaron

A verseny több mint húsz éves történelmében az üzemanyagok evolúcióját is figyelemmel követhettük. A benzin után teret hódított a dízel meghajtás, idén pedig gázzal és használt étolajjal működő autók is felsorakoztak a startvonalon.

A Dakar kitűnő lehetőség arra, hogy bizonyítsák a környezetbarát üzemanyagok életképességét. A 9500 km hosszú táv teljesítése, mely a legváltozatosabb természeti körülmények között zajlik, a hagyományos versenytechnikának is komoly kihívást jelent, nem beszélve az újonnan pályára lépő „zöldekről”.

A japán Jun Mitsuhashi egy étolajjal hajtott Toyota Land Cruiserrel vágott neki a versenynek. Az üzemanyagként szolgáló használt étolajat a szigetország iskoláiból szerezték be.
” Az edzéseken mindössze 5 százalékos teljesítmény csökkenést tapasztaltunk, de a verseny alatt csak elenyésző különbséget észleltünk” – számolt a verseny második napján Mitsuhashi.

A chilei Latrach Ammar a Team Autogasco színeiben egy gázzal hajtott Toyotával vágott neki a versenytávnak. Mint mondta, semmiféle hátrányt nem jelent az alternatív hajtás, és az autó hátuljában és alján elhelyezett palackok ellenére is teljes biztonságban érzik magukat.