Technika

Környezetbarát szolgáltatás okostelefonokhoz

A Green ID pack lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy a környezetbarát alkalmazások segítségével teljesen személyre szabhassa a készüléket.

„Ennél egyszerűbben nem is lehetne letölteni. Ezek után a telefon ugyanúgy működik tovább, mint előtte. A levelezés, a Twitter, a Facebook, azaz minden” – hangsúlyozta Dan Hess, a Sprint vezérigazgatója.

„Ha elnyeri a tetszésed, mesélhetsz róla a barátaidnak is és remélhetőleg az összes Androidon elérhetővé válik a jövőben” – fejtegette a további terveket Hess.

A környezetbarát alkalmazás négy menüből épül fel.

A „Green Now” három környezetvédelmi hírportálról gyűjti össze a legfrissebb információkat. Ezen kívül az iRecycle alkalmazás egy olyan adatbázist tesz elérhetővé, mely több mint 240 anyagra vonatkozóan tartalmaz újrahasznosítási és felhasználási tippeket.

A „Live Green” egy személyes ökolábnyom kalkulátor, valamint tippeket gyűjt össze a zöld hétköznapokra a Green America honlapról.

A „Green Shop” opció segítségével az amerikai felhasználók környezetbarát termékeket kereshetnek a webáruházakban, illetve értesítést kapnak a napi árengedményekről és akciókról.

Az utolsó, „Take Action” névre hallgató menü arra ösztönzi a felhasználót, hogy csatlakozzon zöld szervezetekhez, és egyben segítséget nyújt a könnyű kapcsolatfelvételhez.

A Green ID pack ingyenesen letölthető az Everything Data nevű csomaghoz.

A Sprint kínálatában május 8-tól lesz elérhető a cég legújabb környezetbarát okostelefonja. A Samsung Replenish 82%ban tartalmaz újrahasznosított anyagokat, és sokkal kevesebb, a környezetre káros összetevőből épül fel mint hagyományos társai.

A telefon hátulján egy napenergiát hasznosító töltő is helyet kapott.

„Olyan zöld lett, amennyire tőlünk telt” – tette hozzá a bemutatón Hess.

A fogyasztókat a havidíj 10 dolláros csökkentésével ösztönzik az 50 dolláros áron kapható készülék megvásárlására.

Arra kérdésre, hogy a Sprint miért kínál környezetbarát készüléket, hiszen a piackutatások azt mutatják, hogy a vásárlóknál nem szempont a fenntarthatóság, Hess a következőt válaszolta:

„Igenis van belső ösztönzés az első zöld mobil beszerzésére, de gyakran a vásárlók sem tudják, hogy mit akarnak. Senki sem hívta fel és kérte meg Steve Jobst, hogy csináljon egy iPadet.  Mi is közbeléptünk és megcsináltuk a készüléket.”

YouTube előnézeti kép