Technika

Titkos teszten az elektromos repülőgép

A repüléstechnikában gyakorlatilag kimeríthetetlenek a források és a lehetőségek. Ennek egyik új úttörője a Finmeccanica tulajdonában lévő AugustaWestland új prototípusa. Érdekesség, hogy a tervezés és kivitelezés mindössze 6 hónapot vett igénybe, melynek a végén a modellt már éles teszteken is bevetették. A rendkívül fejlett és hatékony technológiai megoldásoknak köszönhetően a Project Zero kódnéven futó „szárnyas” 100%-ban elektromos hajtással működik.

A Project Zero képes álló helyzetből felszállni, és a billenőkocsis rotoroknak, valamint a szárnyak kiképzésének köszönhetően nagyobb sebességre is képes. A dönthető rotorok önmagukat töltik, melyek turbinákként működnek. A prototípus teljesítménye és specifikációi továbbra is titkosak, de a következő hónapokban várhatóan sokkal többet tudunk majd meg az igencsak érdekesnek tűnő projektről.

A hírek szerint a tervezők és az építők nagyon elégedettek voltak az első tesztekkel, de a modellre várhatóan további fejlesztések várnak, hogy azt a lehető legjobban tökéletesíteni tudják a szakemberek.

A Finmeccanica S.p.A.egy olasz konglomerátum. A Finmeccanica a második legnagyobb ipari csoport és a legnagyobb hi-tech ipari bázissal rendelkező vállalat Olaszországban. A profilok között szerepelnek a különböző védelmi és biztonsági rendszerek fejlesztései is. Az olasz kormány 30%-os tulajdonrészt birtokol a Finmeccanica részvénypiacán.