Technika

30 új elektromos jármű és egy önvezető rendszer a Volkswagentől?

A Volkswagen vezérigazgatója, Matthias Müller, egy rendkívül ambiciózus, 10 éves tervet készített, hogy helyreállítsa a vállalat, széndioxid kibocsátási botrányából fakadó rossz hírnevét. Az egész úgy indult, hogy a vállalat 15,5 milliárd dollárt fektetett egy elektromos autó akkumulátor gyárba. A VW 30 új elektromos autót szeretne piacra dobni 2025-ig, ami egy rendkívül meglepő, és szinte teljesíthetetlen bejelentés. Mégis, ha van olyan autógyár, ami képes ezt a grandiózus tervet véghezvinni, az a Volkswagen.

A cég új kezdeményezése, amit csak “Together – Strategy 2025”-nek neveznek, azt a ki nem mondott célt tűzte ki maga elé, hogy a VW fókuszában egy váltást vihessenek véghez, ami egy határozottan szándékos és stratégiai lépés, a 18 milliárd dolláros káros anyag kibocsátási-botrány fényében. Jövő kedden hoz döntést a bíróság az ügyben, hogy pontosan mennyi pénzt is kell a vállalatnak kifizetni a 482.000 károsultnak, de a VW közleménye szerint a megegyezés már megszületett: 10,2 milliárd dollárt fognak kifizetni (1,000 és 7,000 dollár közötti összegeket fognak kapni az egyes vásárlók, attól függően, hogy milyen modellt választottak, és hogy mennyi idős az autó). Amióta a botrány kitört, és Müller került a vezetői székbe a vállalat foggal, körömmel próbálja visszaállítani a saját vezető pozícióját az autóiparban és innovációban, kezdve az elektromos autó kampányukkal.

VW-BUDD-e-Concept-1020x610

Egy sajtótájékoztatón Müller azt mondta, hogy a cégnek tanulnia kell a hibáiból, csak így tudnak visszakerülni oda, ahol korábban voltak. Valamint a tervek szerint, 2025-ig egy millió elektromos és hibrid autót akarnak eladni. Müller azt is elmondta, hogy a Volkswagen jelenleg dolgozik egy versenyképes önvezető rendszer fejlesztésén is, és elképzelése szerint az évtized végére már ott lesz a VW által fejlesztett rendszer a top kategóriában.

Mivel a VW anyaországa Németország, ahol egy olyan tervezetet akarnak elfogadni, hogy minden autó, amit 2030 után eladnak az országban, az 100%-ig kibocsátás-mentes legyen. Úgyhogy azt legalább tudjuk, hogy a VW hol fog tudni igazán érvényesülni az új technológiájával.

Forrás: http://inhabitat.com