Technika

Hidrogénnel megy az új német személyvonat

Nagy lépésekkel robogunk előre a jövőbe. Olyan nagyokkal, hogy éveken belül talán már lépnünk sem kell, hanem egy önvezető, teljesen elektromos autó fog minket fejlődésben továbbvinni. Most azonban nem autóról van szó, hanem a francia Alstom legújabb vívmányáról, amit most mutattak be a berlini InnoTrans konferencián. De miért is olyan különleges ez?

A világ összes, személyszállítással foglalkozó vállalatánál van legalább egy ember, aki azon ügyködik, miként tudná a jelenlegi kínálatot teljesen kibocsátás-mentessé tenni, és az utaztatás egy tiszta alternatíváját alkalmazni. Az Alstom emberei ezt úgy képzelték el, hogy egy személyvonatot teljes mértékben hidrogénnel fognak hajtani. Ezt mutatták be most be Berlinben. A vonat típusa a “hydrail” nevet viseli, és, ha minden a tervek szerint megy, 2017 decemberében már sínen is lesznek Szászországban, a Buxtehunde-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven vonalon.

train2

A hydrailek az első igazán nagy lépés az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, már ami a tömegközlekedést illeti. A Coradia iLint lesz az első hydrail ami nem teher-, hanem személyvonat lesz. Az elektromos motornak köszönhetően a vonat jóval halkabb, mint a dízelmotoros társai. Olyannyira, hogy a maximális sebességénél is (140 km/h), amit az utasok hallani fognak csak a kerekek és a sín érintkezésének a zaja lesz. Persze ehhez a fajta kényelemhez és újításhoz sok pénz is kell. Ennek ellenére Németország további vonatokba tervez befektetni, és elkezdtek érdeklődni a technológia iránt a hollandok, dánok és norvégok is.

“Az Alstom nagyon büszke arra, hogy egy vadonatúj, innovatív módot kínál azoknak, akik ’tisztán’ szeretnének utazni. Együttműködve a vevőinkkel két éven belül már sínre is helyezhetjük az új vonatokat, aminek borzasztóan örülünk.” – mondta az Alstom vezérigazgatója, Henri Poupart-Lafarge.

Forrás: https://www.thelocal.de/