Technika

Mesterséges intelligenciával rendelkező baristát tesztel a Starbucks

Ha nem vagyunk koránkelő típusok, reggel minden perc aranyat érhet. Persze nem csak mi megyünk reggel munkába meg iskolába, hanem rajtunk kívül még sok-sok más ember is. És legalább ennyien állnak sorba a Starbucks-nál is. Elmennél, de az az életmentő kávé jelentené a délelőttöd fénypontját, így inkább kivársz, és idegeskedsz tovább. Ez hamarosan a múlté.

A Starbucks elindította az applikációjában lévő egyik új funkció bétáját, a Starbucks Barista-t. A Starbucks Barista, egy mesterséges intelligencia, egy virtuális asszisztens, aminek (vagy akinek) a segítségével könnyebben leadhatjuk a rendelésünket akár már otthonról is. A vendégek leadhatják ezeket a rendeléseket egy üzenetküldő felületen keresztül, vagy akár hangutasításokkal.

A Starbucks Barista a már meglévő Mobile Order & Pay, vagyis Mobil Rendelj & Fizess applikációba fog érkezni, valószínűleg még idén nyáron, de a bétát már jelenleg is 1.000 vásárló teszteli. A Starbucks felmérése szerint a vásárlóik közel egyharmada használja az Order & Pay funkciót, ezzel a bővítéssel szeretnék még népszerűbbé tenni az alkalmazásukat.

sb1

A Starbucks azt mondta, hogy olyan technológia létrehozásán dolgoznak, aminek a segítségével digitálisan közelebb kerülhetnek a vásárlóikhoz. Ez a mesterséges intelligencia képes lesz felismerni a rendelésünket, ha azt csak belemondjuk a mikrofonba, de ha nem akarunk a liftben lefele menet kiabálni a többiek mellett, hogy “Venti cappuccino”, akkor egy egyszerű szöveges üzenettel is leadhatjuk a rendelésünket.

sb2

A mesterséges intelligenciával rendelkező barista ezen kívül figyelni fogja majd a rendeléseket, és képes lesz kitalálni, hogy mire vágyik éppen a vásárló. Szóval akár segíthet is dönteni, hogy mivel pörgessük fel magunkat reggelente, ha túl fáradtak vagyunk kitalálni valamit. A béta egyelőre csak iOS-en érhető el az Order & Pay applikáción keresztül, de az androidos verziót is gőzerővel készítik már.

Forrás: http://www.zdnet.com/