Technika

Drasztikusan megnövekedhet az elektromos autók hatótávolsága

2017.06.26. - 14:33  |  Nincs hozzászólás

Az egyik legnagyobb akadály az elektromos autóknál, ami miatt nem tud annyira gyorsan elterjedni, ezeknek az autóknak a hatótávolsága. Átlagosan 161 kilométert képesek megtenni egyetlen töltéssel ezek az autók, így a teljesen elektromos autók egyelőre nem tudják felvenni a versenyt a benzines társaikkal, főleg ha fényszórókra, ablaktörlőkre, vagy légkondicionálásra is szükség van. Ez azonban lehet hamarosan teljesen megváltozik.

A Fraunhofer Institute for Ceramic Technologies and Systems IKTS jelenleg együtt dolgozik a ThyssenKrupp Systen Engineering-gel és az IAV Automotive Enginerring-gel, hogy megalkossák az EMBATT-ot.

Az elektromos autóknak nem egyetlen akkumulátora van, hanem rengeteg akkumulátor csomagja, amikben több százezer kisebb akkumulátor cella van. Ezek vannak összekötve drótokkal, amiket egy külső borítás véd. Ezzel a módszerrel azonban a felhasznált hely 50%-a elvész, ahol további értékes akkumulátor cellákat lehetne elhelyezni. Erre keresnek megoldás a Fraunhofernél a partnerek segítségével. Az EMBATT sokkal hatékonyabban használná fel a rendelkezésre álló helyet, ennél fogva sokkal nagyobb kapacitással rendelkezne az autó.

battery3

A Fraunhofer ötlete, hogy a borítást és a kábeleket lecserélnék a fuel cell technológiában használatos bipoláris lemezekre, amik egy cella mindkét oldalát beborítják, amik lényegében elektródákként működnek, az egyik az anód a másik pedig a katód szerepét tölti be. Ezzel a technológiával elérhető lenne, hogy az egymás mellé pakolás helyett a cellákat egymásra raknák és mindegyiket ilyen lemezekkel borítanának be, ezzel megoldva az elektromosság áramlását. Ezzel nem csak a dizájnt egyszerűsítenék le, de az ellenállást is csökkentenék, ami azt eredményezné, hogy sokkal több energiát lehetne elérni sokkal gyorsabban.

battery1

A Fraunhofer tervei szerint, ha ezt a módszert alkalmaznák az elektromos autókban, azzal az autókba sokkal több akkumulátort tudnának berakni, úgy hogy nem használnának több teret, sőt még az autó súlyán sem változtatna. Viszont az átlagos 161 kilométeres hatótávolságot 1000 kilométerre növelné. Egyelőre az EMBATT laboratóriumi körülmények között működik, a partnerek jelenleg azon dolgoznak, hogy feljavítsák a technológiát és 2020-ra egy beépíthető változatot készítsenek.

Forrás: http://newatlas.com/

Rovat további cikkei

Látványos kép készült a Jupiter viharairól

Látványos kép készült a Jupiter viharairól a NASA Juno nevű űrszondája...

2019.03.24. - 19:44 tovább »

Károsodott idegsejteket javítottak ki két állatkísérletben

Károsodott idegsejteket javítottak ki egerekben amerikai és kanadai...

2019.02.19. - 10:07 tovább »

IBM kutatás: a magyarok megbíznak a mesterséges intelligenciában

Tíz emberből kilenc már hallott a mesterséges intelligenciáról (MI)...

2018.12.17. - 14:49 tovább »

Friss cikkek

Heti két óra a természetben a jó egészség elengedhetetlen feltétele

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget,...

2019.06.15. - 12:00 tovább »

Kevesebb repülésre biztatnak svéd kutatók

Kevesebb repülésre biztatják a turistákat svéd kutatók, akiknek - most...

2019.05.27. - 07:15 tovább »

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

Jelentősen megnőtt a nyílt óceánban lévő műanyaghulladék mennyisége...

2019.04.18. - 10:11 tovább »