airbus

Az Airbus egy űrszigonyt tervez

Jelenleg kering az űrben egy nem működő műhold, az Envisat, amit az Airbus szeretne begyűjteni. A probléma megoldására egy meglehetősen szokatlan módszert választottak, azonban ha sikerrel járnak, egy egyre égetőbb problémát oldhatnak meg vele.

Így képzeli el a jövő személyszállítását az Airbus és az Italdesign

2015 október 21-e egy szomorú nap volt, hiszen se Marty McFly nem érkezett ide a múltból, de ami még rosszabb volt, nem láthattunk repülő autókat sem, ha kinéztünk az ablakon. Genfben azonban most tartják a Geneva Motor Show-t, ahol a személyszállító ipar legelképesztőbb újításait mutatják be, köztük az Airbus és az Italdesign egyik repülő autó koncepcióját.

Íme a világ leggyorsabb helikoptere!

A korábbi Eurocopter X3-on néven ismert, Airbus által szabadalmaztatott hibrid helikopter lett a leggyorsabb helikopter a világon. Az első menete 2010-ben volt, azóta a cég sok fejlesztést vitt végbe a járművön. Az újításoknak és folyamatos innovációnak köszönhetően a helikopter akár 384 km/h-val is képes repülni. Ezt a hagyományos motor és a szárny rotorok kompinációja tette lehetővé. A pilóták szabadon használhatják a két hajtóeszközt is, függően attól, hogy mennyi erő szükséges. A sebessége messze meghaladja a leggyorsabb helikoptereket, amelyek szerény 250 km/h sebességgel képesek repülni. Az újításokat természetesen levédették.

Jövőre felszállhat az első repülő autó?

Sok éve már, hogy a legkülönbözőbb vállalatok mutatnak be egy tervet, egy koncepciós grafikát repülő autójukról. Eddig azonban ezek mind csupán koncepciók voltak, valódi technika és prototípus egyik mögött sem volt. Jövőre azonban megérkezhet az első valódi, működő repülő autó.

Különleges elem a repülőben, 3D nyomtatóval készült

A 3D-nyomtatók még nem érettek meg arra, hogy teljes repülőgépeket készítsenek el velük, de a tervezők pár alkatrészt már sikeresen létrehoztak. David Benjamin építészeti cége a The Living együttműködve az Airbus-szal, az Autodesk-kel és az APWorks-szel. Egy falat csináltak az ülőrészek és a konyha közé. Az elem 50 százalékkal könnyebb és lényegesen erősebb, mint a hagyományos modellek. Ennek az előállítási módszernek köszönhetően sokkal környezetbaráttá lehet tenni, a légi közlekedést.