beruházás

100 millió fonttal száll be Skócia 100% megújuló áram projektjébe a Samsung

Skócia nemrég jelentette be, hogy 2020-ig teljesen megújuló áramra vált, és úgy tűnik, ez megmozgatta a befektetők fantáziáját. A koreai székhelyű Samsung Heavy Industries (SHI) például úgy járul hozzá a cél eléréséhez, hogy első európai nyíltvizí szélerőműparkját Fife mellett fogja telepíteni. A beruházás nagyjából 100 millió angol font értékű, és a számítások szerint 500 új munkahelyet teremt majd.

94 millió dolláros megújuló energia beruházást jelentett be a Google

A Google nagyjából egy hónapja jelentette be, hogy csökkenti a megújuló energia beruházásokra szánt befektetéseit, ám most újabb 94 millió dollárt különít el napelemes projektek támogatására. A Recurrent Energy a kaliforniai Sacramento mellett négy napelemes projekt telepítését végzi majd, ezekbe fektet be a Google.

A Coca-Cola harcba száll a tiszta vízért

A Coca-Cola csatlakozni kíván a Water Futures Partnership-hez, amely a vízellátás javításával, hatékonyabbá tételével összefüggő projekteket finanszíroz világszerte – írta a BusinessGreen.

A felvásárlás jön a kockázati tőke helyett

Bekebelezés vár a zöld energia hasznosításában újdonsággal próbálkozó kis cégekre?
A főleg az új technológiák vállalkozásainak elindításában szerepet játszó kockázati tőke manapság a fejlett világban alig kockáztat, ezért a kis cégek, a zöld üzletben is, egyre kiszolgáltatottabbak a nagyobb tőkeerejű társaságoknak.

A lakosság kétharmada ősztől újra az utcákat fűti

A magyar lakosság mindössze negyede (26,7%) él energiahatékonysági szempontból korszerű ingatlanban, így saját bevallásuk szerint idén is milliók fogják az utcákat fűteni a szeptember közepétől elindult fűtési szezonban – derül ki a Knauf Insulation és a Szeretlek Magyarország portál felméréséből. Az „Energiahatékonysági KiMitTud?” néven indított kutatás szerint a magyarok 86%-a tisztában van azzal, hogy hőszigeteléssel az őszi, téli fűtési költség akár felét is megspórolhatjuk, 44% mégsem tervez semmilyen energetikai fejlesztést, mert nincs rá anyagi forrása. A felmérés szerint a magyarok 69%-a tudja, mit jelent az energiahatékonyság fogalma, 20% viszont egyszerűen csak a vízzel és energiával történő spórolással azonosítja azt.

A luxusruhák többségében igen, a Magyarországon gyártott termékben nem talált káros anyagot a Greenpeace

A Milánói Divathét kezdetére időzítve mutatta be a Greenpeace a legújabb kutatásának eredményét, mely azt bizonyítja, hogy a luxusmárkák is ugyanazokat a káros vegyszereket használják a gyerekruhák gyártása során, mint az olcsóbban árusító divatcégek. Többek között a Versace, a Louis Vuitton és a Dolce & Gabbana gyerekruháiban is voltak problémás anyagok. A Magyarországon gyártott Dolce & Gabbana-szoknyában viszont nem volt kimutatható káros anyag.

A megújuló energiabefektetések megtorpanása?

Elképzelhető, hogy az idén a megújuló energiába végrehajtott befektetések értéke nem éri el a tavalyit, ami azt jelentené, hogy a befektetések növekedésének 8 egymást követő éve után a visszaesés éve következik.

A nap és a szél uralja az energiapiacot?

Hiába mértek tavaly 11 százalékos visszaesést a világon a napenergetikai beruházások együttes értékében, a napenergia felhasználása(fogyasztása) 58 százalékkal nőtt – állapította meg Worldwatch amerikai intézet.

A napkollektor pályázat meghosszabbítását kezdeményezi a Magyar Szolár Szövetség

A Magyar Szolár Szövetség 2011. december elsején levélben fordult Bencsik János klíma- és energiaügyért felelős államtitkárhoz a napkollektor pályázat beadási határidejének jövő májusig való meghosszabbítása érdekében.

A németek pénzelik a bulgáriai szolárfejlesztéseket?

A szokásostól eltérő finanszírozást kap három naperőmű-park építése Bulgáriában.