beruházás

A lakosság kétharmada ősztől újra az utcákat fűti

A magyar lakosság mindössze negyede (26,7%) él energiahatékonysági szempontból korszerű ingatlanban, így saját bevallásuk szerint idén is milliók fogják az utcákat fűteni a szeptember közepétől elindult fűtési szezonban – derül ki a Knauf Insulation és a Szeretlek Magyarország portál felméréséből. Az „Energiahatékonysági KiMitTud?” néven indított kutatás szerint a magyarok 86%-a tisztában van azzal, hogy hőszigeteléssel az őszi, téli fűtési költség akár felét is megspórolhatjuk, 44% mégsem tervez semmilyen energetikai fejlesztést, mert nincs rá anyagi forrása. A felmérés szerint a magyarok 69%-a tudja, mit jelent az energiahatékonyság fogalma, 20% viszont egyszerűen csak a vízzel és energiával történő spórolással azonosítja azt.

A luxusruhák többségében igen, a Magyarországon gyártott termékben nem talált káros anyagot a Greenpeace

A Milánói Divathét kezdetére időzítve mutatta be a Greenpeace a legújabb kutatásának eredményét, mely azt bizonyítja, hogy a luxusmárkák is ugyanazokat a káros vegyszereket használják a gyerekruhák gyártása során, mint az olcsóbban árusító divatcégek. Többek között a Versace, a Louis Vuitton és a Dolce & Gabbana gyerekruháiban is voltak problémás anyagok. A Magyarországon gyártott Dolce & Gabbana-szoknyában viszont nem volt kimutatható káros anyag.

Gyerekcipőben a zöld közbeszerzés

Meglehetősen vegyes képet mutat az energiahatékonysági szempontok megjelenése a magyarországi közbeszerzésekben, de ha kimutatható a megtakarítás, akkor az ajánlatkérők 99 százaléka az úgynevezett zöld (köz) beszerzés mellett dönt.

Visszaestek 12 százalékkal a zöld beruházások

Összesen 254 milliárd dollárra esett vissza a zöld energiákba történt befektetések globális összege tavaly, ami a szél- és napenergiás eszközök költségeinek csökkenésével magyarázható.

A világ vezető napenergetikai vállalkozása

A francia sajtó megállapítása szerint a napenergetikai üzletben egy francia cég, a Total energiaipari multi lépett 2013-ban – forgalma alapján – a dobogó legmagasabb fokára a világon: a forgalom idei értéke meghaladhatja a 2,6 milliárd dollárt.

Egy hatosra készül a Google

Trendi lett a nagy amerikai IT-vállalatok körében a megújuló energiákba fektetni. A Google, az Apple vagy a Microsoft szabályosan versenyeznek ezen a téren, a közelmúltban a Google jelentett be nagy fejlesztést.

Google és a szélenergia

A vállalatok egyre gyakrabban igyekeznek áttérni megújuló energiaforrások használatára – nincs ezzel másképp a világhírű Google sem, aki számos beruházással kerül közelebb zöld céljai teljesítéséhez.

Hét futballpálya nagyságú tetőre telepített napelemrendszer épült meg Svájcban

Legutóbb Svájc és egy szupermarket lánc iratkozott fel a listára, miután a korábban telepített napelemes rendszer teljesen működőképes.

A nap és a szél uralja az energiapiacot?

Hiába mértek tavaly 11 százalékos visszaesést a világon a napenergetikai beruházások együttes értékében, a napenergia felhasználása(fogyasztása) 58 százalékkal nőtt – állapította meg Worldwatch amerikai intézet.

Áramdrágulást fékeznek Romániában

A megújuló energiák felhasználásával termelt áram drágulását akarják fékezni Romániában. A kormány elismeri, hogy a szektorban beruházókat némileg „túlkompenzálta”.