Miért lesz jó nekünk a zöld hidrogén?
Az elkövetkező évek a zöld hidrogén előretöréséről szólhatnak, meglepő módon ugyanakkor az Egyesült Államok, legalábbis a döntéshozatal szintjén, nem áll az élen ezen a területen.
Az elkövetkező évek a zöld hidrogén előretöréséről szólhatnak, meglepő módon ugyanakkor az Egyesült Államok, legalábbis a döntéshozatal szintjén, nem áll az élen ezen a területen.
2021 sorsdöntő év lehet a földgázzal és a cseppfolyósított földgázzal (LNG) foglalkozó iparnak. Elérkeztünk arra a pontra, amikor a döntéshozóknak tisztázniuk kell, hogy milyen szerepet szánnak a területnek a szénsemlegesítésben.
Az Energiatudományi Kutatóközpontban (EK) fogják tesztelni a világ első kísérleti fúziós erőművének, az ITER-nek (Nemzetközi Kísérleti Termonukleáris Reaktor) az egyik kulcsfontosságú, a biztonságos üzemeltetéshez szükséges berendezését.
A szakértők szerint a hidrogénnek komoly szerepe lesz a jövő energetikájában, előállításában pedig a víz és a napenergia segíthet.
Bemutatták az első magyar fejlesztésű hidrogénüzemű üzemanyagcellás kishajót pénteken Balatonkenesén, a Balaton Boat Show rendezvényének részeként tartott konferencián.
A koreai autógyártó, a Hyundai az utóbbi időben hallgatott a – már sok ideje rebesgetett – elektromos szériájáról. Egy keddi bejelentéssel azonban megtört a csönd, és nem mondhatjuk, hogy nem vagyunk elégedettek.
A hidrogénnel hajtott vonatok hamarosan útnak indulnak Németországban, nagyjából 1.000 kilométerrel arrébb, Wales-ben pedig a hidrogénes autók kezdik meg a tesztüzemet 2017-ben. Ez a Riversimple rendkívül futurisztikusan kinéző autója, a Rasa. Tényleg elég csak megnézni, mintha a Jetson családból vették volna az ötletet a külsőhöz.
Nagy lépésekkel robogunk előre a jövőbe. Olyan nagyokkal, hogy éveken belül talán már lépnünk sem kell, hanem egy önvezető, teljesen elektromos autó fog minket fejlődésben továbbvinni. Most azonban nem autóról van szó, hanem a francia Alstom legújabb vívmányáról, amit most mutattak be a berlini InnoTrans konferencián. De miért is olyan különleges ez?
Az EasyJet már dolgozik a világ első hibrid-hidrogén repülőjén és ez akár 50.000 tonna üzemanyagot menthet meg a föld számára. A repülőgép hidrogén-üzemanyagcellákat fog használni, hogy megteremtse az elegendő energiát, amely elegendő a repülő landolásához. Az energiát felhasználva a repülő képes lesz hajtómű nélküli gurulásra.
A japán gyártó most hivatalosan is megerősítette, hogy az eredeti tervei szerint 2015-ben indítja útjára az első hidrogén üzemanyagcellás járművét.