reklám

GVH: sokszor zavarosak a zöld reklámüzenetek

Sokszor nem egyértelműek, zavarosak a zöld reklámüzenetek, a fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos jelentésével – egyebek mellett ez derült ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most lezárt piacelemzéséből, amelyben a nemzeti versenyhatóság a zöld állításokat és reklámüzeneteket elemezte.

A Tudatos Vásárlók Közhasznú Egyesületének közleménye

Újabb fogyasztói kutatás mutatott rá, hogy a vásárlók egyre szívesebben választanának fenntartható termékeket, de a félrevezető zöld állítások miatt nehéz beazonosítaniuk a valódi öko változatokat.

Versenyhivatal: eltérés van a “zöld” reklámüzenetek tartalma és fogyasztói értelmezése között

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsvizsgálata alapján.